FANDOM

Eliminator to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Eliminator to strzelba gładkolufowa, stworzona tylko w jednym celu, żeby eliminować każdego rodzaju przeciwników na krótkim dystansie,tak szybko jak to możliwe. Jest to broń charakteryzująca się olbrzymimi obrazeniami na krótkim dystansie, korzystając z niej trzeba mieć na uwadze rozrzut wystrzeliwanych kul, dużą głośność, a także silny odrzut w trakcie strzelania. W porównaniu do innych strzelb, Eliminator to strzelba szybkostrzelna i ma magazynek bębnowy, co powoduje, że sprawdza się ona idealnie w walce z dowolnym przeciwnikiem. Broń ta nie ma sobie równych w walce przeciwko mutantom, a także podczas walk w pomieszczeniach, pozwalając na szybką likwidację nawet kilku przeciwników na raz. Eliminator jest bardzo rzadko spotykaną bronią wśród stalkerów, trzeba bowiem wiedzieć jak z niej korzystać i mieć wystarczająco dużo pieniędzy żeby ją kupić. Jest to jedna z najlepszych broni dostępnych w serii, a zarazem najlepsza wśród strzelb.

Zalety ZaletyEdytuj

  • Bardzo wysokie obrazenia na krótkim dystansie
  • Duża szybkostrzelność
  • Pojemny magazynek
  • Łatwo dostępna amunicja
  • Możliwość ulepszania
  • Niewielka waga
  • Można dołączyć celownik SUSAT

Wady WadyEdytuj

  • Duży odrzut
  • Długie przeładowanie 
  • Relatwynie niewielka skuteczność na średnim i długim dystansie
  • Niezawodność

Opis w grzeEdytuj

„Gładkolufowa strzelba bojowa typu rewolwerowego, mająca zapewnić ogromną siłę ogniową jednostkom wojskowym. Jej zaletami są duży magazynek i znaczna szybkość strzału, ale ceną za nie są wielkość i ciężar w połączeniu z długim czasem ładowania. W Zonie spotyka się ją rzadko, jest używana głównie do walki z mutantami w zamkniętej przestrzeni.”

Występowanie2 WystępowanieEdytuj

Znani posiadaczeEdytuj

  • Wśród strzelb tylko Drapieżnik charakteryzuje się porównywalnymi obrażeniami co Eliminator.
  • W rzeczywistości ładowanie tej strzelby jest nawet dłuższe niż w grze, ponieważ konieczne jest również ręczne nakręcenie sprężyny bębna.
  • NPC noszą strzelbę ze złożoną kolbą, w grze bohater nie ma możliwości złożenia kolby.
  • Jest to jedyna strzelba, którą można wyposażyć w celownik SUSAT.
  • W grze są dwa modele "Eliminatora". Różnią się tylko kolbami: patrząc od pierwszej osoby, jest ona rozkładana, patrząc od trzeciego - jest złożona.
  • Model bębna jest prawie taki sam jak w modelu Bulldog-6.
  • Najczęściej korzystają z tej broni stalkerzy Powinności, eliminując duże grupy mutantów.
  • Odrzut można zredukować o 90% dzięki ulepszeniom.
  • Eliminator jest jedną z trzech broni dostarczanych przez Żwawego, która nie jest unikalna. Pozostałe to GP 37 oraz FT 200M.
  • Po zamontowaniu celownika i w widoku z trzeciej osoby, można zauważyć, że nie będzie on wyświetlany na modelu broni.

PrzypisyEdytuj

  1. Kod dla standardowej broni
  2. Kod dla eliminatora od Żwawego