FANDOM

Usunięte frakcje miały pojawić się pierwotnie w serii, ale ostatecznie zostały wycięte z pierwszej części lub całkowicie.

GrzechEdytuj

Grzech Herb

Grzech

 to frakcja, która została stworzona na potrzeby pierwszej części sagi, została jednak usunięta na wczesnym etapie produkcji przez twórców z GSC Studio.  Drugą koncepcją była inna frakcja o nazwie Mroczni Stalkerzy, ale również i ta frakcja też została usunięta. Frakcja Grzech miała składać się z morderców i fanatyków, liderem frakcji miał być Kruk, dowódca oddziału Wolności z Magazynów Wojskowych. Ludzie tej frakcji są wyżsi od zwykłych ludzi, jest to wynik mutacji genetycznych, powstałych na skutek eksperymentów, jakie na nich przeprowadzano. Są oni wrogo nastawieni do Ekologów oraz Powinności, gdyż obie grupy kojarzą z rządem. Frakcja ta może zostać przywrócona na podstawie plików z wcześniejszych wersji gry. 

Międzynarodowa Grupa BadawczaEdytuj

MGB

Międzynarodowa Grupa Badawcza

Początkowo planowano, że intro gry będzie zawierać protagonistę oraz naukowców z tej grupy badawczej, pojawić się miał także oddział specjalny "Delta". W zamyśle twórców miała to być grupa ludzi działająca na rzecz organizacji z świata zewnętrznego, która realizowała zadania specjalne, zlecone przez przełożonych. Początkowo, intro gry S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo było dłuższe i bardziej rozbudowane. W pierwszej scenie ukazany miał zostać Szrama oraz naukowcy ONZ. Chwilę później do grupy dołączają żołnierze, którzy informują oni dowództwo o dotarciu do celu, a którko potem zostają zaatakowani. Później,  gry cała grupa zbliża się do generatorów, rozpoczyna się emisja i cała jednostka zostaje uśmiercona. Po tym następuje scena pokazująca, jak bojownicy frakcji Czyste Niebo podnoszą Szramę i rozpoczyna się właściwa akcja drugiej części serii[2].

KopaczeEdytuj

Dowódca frakcji miał być Kret znany z Agropromu. Ich celem było odnajdywanie katakumb, podziemi etc. i rozkopywanie ich z nadzieją na wzbogacenie się. Pozostałości tej frakcji można znaleźć w Czystym Niebie.Ich jedynym wrogiem byli Bandyci.

Dzień SąduEdytuj

Podobno przywódcę tej frakcji zabił Duch, a jej nowym szefem miał zostać Gandzia barman Wolności. Wiadomo o nich tyle, że badali Zonę i prawdopodobnie prowadzili hodowlę zmutowanej konopii. Mieli oni mieć siedzibę na Bagnach.Nie posiadali oni wrogów choć są plotki na temat tego że nie wszyscy stalkerzy za nimi przepadali.

NieznajomiEdytuj

Frakcja była ta ugrupowaniem czysto technicznym. Miała za zadanie wyróżniać stalkerów, o których protagonista po prostu miał mało lub nie posiadał informacji. Takimi stalkerami byli m.in. KabelDezerter, czy zwykli stalkerzy o losowych pseudonimach, których Gracz spotykał podczas podróży po Zonie. Stalkerzy ci mogli należeć do różnych frakcji (głównie Samotników), ale gracz po prostu o tym nie wiedział.

Mroczni stalkerzyEdytuj

W plikach gry istnieje model zwany "dark_stalker". Miała być on złożona z ludzi, którzy przeżyli drugi wybuch w Czarnobylu. Większość z tych ludzi nie przeżyła z powodu nieznanych chorób a reszta została oszpecona.Stali się oni pół mutantami i pół ludźmi, nie byli atakowani przez mutanty i z niewiadomych przyczyn nie mogli opuścić Zony.Znali wiele tajemnic ale żadnej z nich nie chcieli wyjawić. Ich przywódcą była "żywa" legenda Czarny Stalker tak naprawdę był on nieumarłym o ksywce Red. Podobno przywódcą miał też być Kruk.Czcili oni Czarną Pijawkę, która żyła w Rostoku przed nadejściem Powinności. Mroczni nie byli wrogo nastawieni ale często łapali stalkera i przyprowadzali go do Rostoku by nakarmić Pijawkę ale jeśli ten przeszedł przez niego i przeżył puszczali go albo proponowali dołączenie. Po pojawieniu się Powinności Mroczni zostali wypędzeni a Pijawka zabita (Prawdopodobnie te samą Pijawkę można spotkać w modzie Lost Alpha. Nazywana tam jest Bloodsucker King). Z niewiadomych przyczyn nienawidzą Monolitu.

Czarne ŻmijeEdytuj

Gang bandytów miał on napadać rannych albo zmęczonych stalkerów, czyli tych którzy by z nimi nie walczyli.Ich nazwa pochodziła od płaszczy, które były "śliskie" z wyglądu.

PoszukiwaczeEdytuj

Grupa stalkerów-ekologów. Wiadomo o nich tyle, że ich celem było dostanie się do Monolitu i zebraniu jak najwięcej się da informacji o nim. Często w ich szeregach spotykane były kobiety.Wiadomo o nich jeszcze było, że siedzibę posiadali w Jelicie Zony (wycięta lokacja) i byli dobrze wyposażeni.