FANDOM

Głód to parametr pojawiający się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

InformacjeEdytuj

Etapy głodu

Cztery etapy głodu

Paramter ten określa poziom głodu bohatera, ma on bezpośredni wpływ na zdrowie oraz wytrzymałość. Poziom głodu zależy od częstotliwości spożywania posiłków, w przypadku długotrwałego braku jedzenia, następuje obniżenie poziomu zdrowia oraz spowolnione jest odzyskiwanie wytrzymałości. Można wyróżnić cztery etapy głodu, przez które przechodą stalkerzy, lekki, średni, ciężki i bardzo ciężki. Pierwszy etap dotyka z reguły tych, którzy nie spożywają jedzenia regularnie, ostatni jest etapem zagrożenia życia i następuje w przypadku długotrwałego braku żywności.

Przyczyny głoduEdytuj

  • Długi czas bez jedzenia - w przypadku długotrwałem braku pożywienia pojawiają się wszystkie negatywne następstwa głodu.
  • Sen - Po wielu godzinach snu może pojawić się głód. 
  • Alkohol - Wódka zwiększa uczucie głodu. Nadmierne spożywanie alkoholu może spowodować zwiększone zapotrzebowanie na żywność.

Powstrzymywanie głoduEdytuj

  • Spożywanie jedzenia
  • Noszenie kombinezonów obniżających poziom głodu
  • Używanie artefaktów obniżających poziom głodu

ŻywnośćEdytuj

KombinezonyEdytuj

ArtefaktyEdytuj

Skutki głoduEdytuj

  • Pogorszenie się stanu zdrowia SoC
  • Ograniczenie regeneracji zdrowia ZP
  • Spowolniona regeneracja wytrzymałości ZP

  • Potrzeba zaspokajania głodu nie występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla mimo iż istnieją kombinezony oraz żywność, które pomagają zaspokoić głód.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo głód nie jest śmiertelny.
  • To dziwne, że w grach z serii nie ma pragnienia.
  • Pokarm przywraca zdrowie, więc może być stosowany zamiast zestawów pierwszej pomocy.