FANDOM

GP 37 to broń pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

Opis

SoC Cień Czarnobyla

GP 37 posiada celownik, dzięki czemu jest bardzo skuteczny jako broń strzelecka. Celność jest dobra, odrzut jest stosunkowo niski, a obrażenia sprawiają, że jest on wszechstronny we wszystkich zakresach. Znaczące wady obejmują jednak to, że czas przeładowania jest dość długi w porównaniu z innymi rodzajami broni w tej klasie i że nie można zamontować do niego granatnika ani tłumika. Ponadto, ze względu na wysoką szybkostrzelność (w rzeczywistości najwyższą ze wszystkich innych karabinów szturmowych i ogólnie wszystkich broni automatycznej) jest to najbardziej niewiarygodną bronią w grze (nawet gorszą od Vipera 5 pod tym względem, że również jest jedną z najmniej niezawodnych broni w grze) i jego pasek wytrzymałości wyczerpuje się wyraźnie szybciej niż większość innych. Jednak wciąż stosunkowo rzadko się zacina (przynajmniej do momentu, gdy jego wytrzymałość osiągnie stan połowiczny lub niższy) w przeciwieństwie do AKm 74/2U jako przykład, który już zaczyna się często zacinać, gdy pasek stanu jest tylko nieznacznie wyczerpany. Jego celność jednak bardzo cierpi z powodu obecnej niezawodności, więc GP 37, chociaż jest jedną z bardziej wydajnych broni w grze, nie nadaje się do dłuższego użytku i powinien wkrótce zostać zastąpiony nowym, jeśli to możliwe. Najlepszym sposobem, aby jak najdłużej zachować jego stan i celność, jest wykonywanie strzałów w głowę, ponieważ zazwyczaj wymaga to tylko jednego strzału lub kilku i jest stosunkowo łatwa do osiągnięcia ze względu na wysoką celność broni i jej zintegrowany celownik optyczny.

Jego najbliższymi konkurentami są Snajperski SGI-5k i FT 200MSnajperski SGI-5k ma lepszy czas przeładowania i powiększony zasięg rażenia, a także możliwość zamontowania Granatnika M203 z nieco niższymi statystykami. FT 200M jest lepszy w prawie wszystkich statystykach, a także wyposażony jest w zintegrowany granatnik - jedynym problemem jest to, że nie można go zdobyć przed sarkofagiem.

GP 37 jest powszechnie używany przez ekspertów Wolności i Monolitu w Magazynach WojskowychCzerwonym LesiePrypeci i na obrzeżach Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu.

CNM Czyste Niebo

GP 37 nadal jest bronią najwyższej klasy i można go ulepszyć tak, by miał bardzo wysoką szybkostrzelność lub niższy odrzut niż podobne karabiny szturmowe. Jeśli zmodyfikowany do strzelania, GP 37 jest jednym z najlepszych karabinów szturmowych skonwertowanych do użycia przez snajperów ze względu na jego już wyższą celność i niestandardowy celownik. Szrama może dodać do niego Granatnik M203, jeśli zostanie odpowiednio zmodyfikowany, można również zamontować do niego tłumik. W przeciwieństwie do większości karabinów NATO, nie można go zmodyfikować tak, aby strzelał nabojami 5.45x39 mm. Jeśli Szrama jest skłonny użyć drzewa ulepszeń do parametrów snajperskich, będzie on bardzo dobrze porównywał się z innymi karabinami szturmowymi ulepszonymi w ten sposób. Pasuje do AC 96/2 pod względem obrażeń, podczas gdy w tej konkurencji jest przewyższany jedynie przez SGI 5k. Jego obsługa pasuje zarówno do TRs 301, jak i AKm 74/2, a tryby ognia odpowiadają TRs-301 (jeśli TRs 301 są w pełni ulepszone do strzelania). Jednocześnie jest tylko o 0,1 kg cięższy niż AKm 74/2.

Pomimo tego, że broń jest bardzo rzadka i wyjątkowa, jest zdeklasowana w prawie wszystkich statystykach przez FT 200M, którą daje frakcja Czyste Niebo po obniżeniu mostu do Limańska. Dopóki Szrama nie zdobędzie GP 37 przed Limańskiem, generalnie jest bezużyteczny, ponieważ FT 200M ma lepsze statystyki, ma prawie takie same ulepszenia i posiada granatnik.

ZP Zew Prypeci

Zewie Prypeci jest to jeden z najlepszych odpowiedników snajperskich w grze, po ulepszeniu, o snajperskiej celności, wysokiej wytrzymałości, najniższym odrzucie dla karabinu w grze (z wyjątkiem Karabinu Gaussa) i stosunkowo zwykłą amunicją. Domyślnie ma celownik x1.6. Prawdopodobnie staje się to najlepszy karabin szturmowy do celów snajperskich w grze, gdy dostępne są ulepszenia poziomu 3 dla Majora Diegtiariowa, ponieważ można go ulepszyć, aby uzyskać 100% celności bez straty ognia - wyczyn pasujący tylko do Wintara BC i SVDm-2. Jego skuteczność jako broń szturmowa jest również zadowalająca, niski odrzut w połączeniu z doskonałą obsługą i obrażeniami spowodują krótką rzeź przeciwników z bliskiej odległości. Jego niezawodność jest również bardzo wysoka, prawie tak samo niezawodna jak AKm 74/2.

GP 37 jest jednym z najlepszych karabinów szturmowych 5,56 mm, rywalizuje jedynie z FT 200M i SGI 5k Striełoka. FT 200M wyposażono w zintegrowany granatnik (którego w GP 37 nie można zamontować), ma ulepszone tempo ognia, a jego celownik można zmodernizować, identyfikując cel, jednocześnie mając mniejszy czas strzelania i więcej odrzutu. SGI-5k Striełoka ma więcej obrażeń, można zamontować do niego celownik, granatnik i tłumik, ma więcej ulepszeń, ale ma mniejszą celność, a także więcej odrzutu.

Wbudowany celownik może być modyfikowany do walki na bliskim dystansie, do wysokiego kontrastu lub do regulacji powiększenia.

Zalety Zalety

  • Wysoka niezawodność.
  • Wysoka celność.
  • Zintegrowany wygodny celownik.
  • Świetne możliwości modyfikacji.
  • Wysoka szybkostrzelność.
  • Dobra płaskość toru lotu.
  • Wysokie obrażenia

Wady Wady

  • Wysokie koszty (Cień Czarnobyla).
  • Istnieją tylko dwie kopie (Czyste Niebo).
  • Długie przeładowanie (Cień Czarnobyla).
  • Szybko się zużywa (Cień Czarnobyla).

Specjalne wersje

  • GP 37 "Kryształ" - modyfikacja karabinu szturmowego wykonana przez rzemieślników Monolitu. Usunięty z Cienia Czarnobyla.

Występowanie2 Występowanie

SoC Cień Czarnobyla

  • Większość członków Wolności go posiada.
  • Wręczany przez Arniego podczas walki na Arenie. Po walce nie można go zatrzymać.
  • W sprzedaży u Kutwy (135 000 RU).

CNM Czyste Niebo

  • Jest rozdawany za dostarczenie artefaktu Płomień.
  • Wręczany przez Zęba za wygranie wojny frakcji po stronie Bandytów.

ZP Zew Prypeci

  • Można go zamówić u Żwawego za 20 000 RU.
  • Można go kupić u Topola za 10 349 RU (po utworzeniu grupy "Iskra").
  • W sprzedaży u Hawajczyka po zdobyciu osiągnięcia "Przyjaciel Wolności".

Znani posiadacze

SoC Cień Czarnobyla

ZP Zew Prypeci

Ciekawostki Ciekawostki

  • GP 37 jest jednym z trzech karabinów szturmowych, które mają zamontowany celownik. Reszta to FT 200M i IL 86.
  • W Cieniu Czarnobyla broń ta jest znacznie bardziej powszechna niż w innych częściach.
  • W Cieniu Czarnobyla GP 37 ma taki sam dźwięk strzału co SGI 5k.
  • W Czystym Niebie tylko Szary, Limpid i Jar mogą w pełni zmodernizować GP 37.
  • Jest to jeden z niewielu karabinów w grze o wysokiej celności, szybkostrzelności, śmiertelnej sile, i to wszystko z doskonałą niezawodnością.
  • Ma wbudowany przerywacz płomieni, który z jakiegoś nieznanego powodu nie działa.
  • GP 37 zajmuje piąte miejsce wśród broni serii S.T.A.L.K.E.R.
  • W Czystym Niebie można zamontować do niego Granatnik M203, chociaż w rzeczywistości jest to niemożliwe.
  • W Zewie Prypeci jest jedną z trzech broni dostarczanych przez Żwawego, które nie są wyjątkowe. Dwie inne to FT 200M i Eliminator.
  • Jeśli gracz przyjrzy się dokładnie, zobaczy prawie przezroczystą siatkę celownika PSO-1 na widoku.
  • Animacja i dźwięk ładowania nie są ze sobą zsynchronizowane, w wyniku czego dźwięk jest spóźniony.

Literatura

  • Ta broń była używana przez Marka z książki Siergeja Nedoruba "Klepsydra".