FANDOM

Gałązka jest jednym ze strażników Wolności występującym w S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Gałązka jest byłym dziennikarzem który piszę artykuł o Strefie. Skrupulatny i surowy, ale i sprawiedliwy. Jest bardzo szanowany przez innych. Dawniej był członkiem Powinności, gdzie miał stopień oficerski. Później przeniósł się na stronę wroga i dołączył do Wolności.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Jest strażnikiem w Bazie Wolności gdzie razem z Leszym pilnuje wejścia. Nie oferuje żadnych zadań, chociaż sam jest celem jednego zadania zlecanego przez Pułkownika Pietrienko który chce, aby Naznaczony zabił Gałązkę za zdradę Powinności. Zgodnie z dialogiem Pietrenki, Gałązka wiedział o mapach Prypeci, które prędzej czy później staną się bezcenne i będą mogły uratować więcej niż jedno życie.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Gra posiada błąd, dzięki któremu można zabić Gałązkę cicho i niepostrzeżenie. Trzeba wspiąć się na najbliższą wieżę, porozmawiać z siedzącym na niej snajperem, a następnie zabić go od tyłu za pomocą dowolnej broni z tłumikiem. Następnie za pomocą tej samej broni z wieży należy zabić Gałązkę. Można wówczas zejść i zabrać jego broń. Nie pojawią się żadne akty agresji ze strony Wolności.
  • Można go również zabić przytaczając do niego beczkę i wysadzając ją w powietrze. Często wymagane są dwie beczki, które można znaleźć w Bazie Wolności. W tym przypadku Wolność również nie zareaguje.