FANDOM

„Jasne, tylko zabierzemy trochę amunicji.”
— Gajduk
Gajduk jest stalkerem Wolności w S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Gajduk jest dowódcą oddziału Wolności którzy mają za zadanie bronić Magazynu Powinności, ponieważ Morgan naprowadził Lokiego, by ukrył jego działalność. Na Stacji Janów jest odpowiedzialny za dostarczanie prowiantu. Podobnie jak Loki, robił interesy z Morganem. Rezyduje na szczycie Magazynu. Jest jednym z członków Wolności, którzy przedarli się przez Mózgozwęglacz do centrum Zony.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Jeśli Major Diegtiariow odda PDA Morgana Podpułkownikowi SzuldzePorucznik Gawrylenko poprowadzi drużynę uderzeniową, by rozbić oddział Gajduka i zabezpieczyć Magazyn.

Z kolei jeśli Major Diegtiariow odda PDA Morgana Lokiemu, ten wyśle Flinta, by pomógł Gajdukowi utrzymać Magazyn. Istnieje niewielka szansa że Gajduk zostanie zabity podczas strzelaniny, ale jego śmierć nie ma wpływu na grę.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jego przydomek prawdopodobnie został zaczerpnięty od słynnego pisarza - Dimitrija Gajduka.
  • Od XVI wieku do XVI wieku Gajduk była polską piechotą, uzbrojona w broń palną oraz zwykle uzbrojona w charakterystyczne pałki lub siekierki, czasami szabelki. Jednak poprawna nazwa brzmi "Hajduk".
  • Bojownicy ormiańskiego ruchu oporu w Imperium Osmańskim również nazywali się Hajdukami. Tutaj słowo "Hajduk" jest synonimem słowa "Fedai".