S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki
„Jasne, tylko zabierzemy trochę amunicji.”
— Gajduk

Gajduk (ros. Гайдук, uk. Гайдук) jest stalkerem Wolności w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2.png Przeszłość[]

Gajduk jest członkiem oddziału Wolności, który przedarł się przez Mózgozwęglacz do centrum Zony. Na Stacji Janów odpowiada za zaopatrzenie frakcji. Robił interesy z Morganem. Po tym, jak Morgan oddał Magazyn Powinności, za który był odpowiedzialny, w posiadanie Wolności, aby ukryć swoją działalność, Gajduk został dowódcą oddziału, który ma za zadanie bronić magazynu. Rezyduje na szczycie magazynu.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

Jeśli Major Diegtiariow odda PDA Morgana Podpułkownikowi SzuldzePorucznik Gawrylenko poprowadzi grupę uderzeniową, by rozbić oddział Gajduka i zabezpieczyć magazyn, w wyniku czego Gajduk ginie.

Z kolei jeśli Major Diegtiariow odda PDA Morgana Lokiemu, ten wyśle Flinta, by pomógł Gajduk'owi utrzymać magazyn. Istnieje niewielka szansa że Gajduk zostanie zabity podczas strzelaniny, ale jego śmierć nie ma wpływu na grę.

Powiązane zadania[]

  • Magazyn Powinności

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Jeśli bohater sprzeda PDA Morgana Sowie lub wykona zadanie "Transakcja" po jego stronie, Gajduk się nie pojawi.
  • Jego przydomek prawdopodobnie został zaczerpnięty od słynnego pisarza "Rastamańskich bajek" - Dimitrija Hajduka.
  • Od XVI do XVII wieku Gajduk była polską piechotą, uzbrojona w broń palną oraz zwykle uzbrojona w charakterystyczne pałki lub siekierki, czasami szabelki. Jednak w tym wypadku poprawna forma brzmi "Hajduk".
  • Bojownicy ormiańskiego ruchu oporu w Imperium Osmańskim również nazywali się Hajdukami. Tutaj słowo "Hajduk" jest synonimem słowa "Fedai".
Advertisement