S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Anomalia nieznanego pochodzenia. Przy kontakcie zadaje obrażenia zbliżone do tych, jakie wywołuje silny kwas. Tworzy trzy rodzaje artefaktów: "śluz", "ślimak" oraz "mika".”

Anomalia Galareta  występuje we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

Anomalia Galareta to anomalia chemiczna, przypomina rozlaną, gęstą ciecz o zielonawym zabarwieniu. Jej średnica to około trzy metry. Jest doskonale widoczna w każdych warunkach, nie sposób ją przeoczyć, głównie ze względu na jaskrawe barwy i specyficzne odgłosy bulgotania.

Przy kontakcie z jakimkolwiek obiektem rozświetla się, emitując ostry, syczący dźwięk, a po pewnym czasie rozrzuca żrący kwas dookoła. Substancja chemiczna, z której składa się anomalia jest silnie żrąca, niszczy przedmioty każdego rodzaju niezależnie od ich struktury. W przypadku wejścia w interakcję z tą anomalią stopieniu ulegnie dowolny, nawet najlepszy kombinezon, pojawią się dotkliwe poparzenia i towarzyszący im silny ból. Galaretę spotyka się głównie w podziemiach[1].

Pochodzenie anomalii nie zostało ustalone, można jednak przypuszczać, że pochodzi ona od jakiejś silnie radioaktywnej substancji, która po powstaniu Zony zmieniła się i nabrała swoich specyficznych właściwości żrących, które powodują szybkie i silnie uszkodzenie wszystkich żywych tkanek, substancji nieorganicznych, przedmiotów metalowych i plastikowych.

Na uwagę zasługuje fakt, że możliwość wydobycia z niej artefaktów występuje wyłącznie w pierwszej części serii, w prologu nie było takiej możliwości. Prawdopodobnie ostatnia wielka emisja jaka przetoczyła się przez Zonę na krótko przed wydarzeniami z pierwszej części, zmieniła strukturę anomalii na poziomie molekularnym, dzięki czemu zmieniła ona nieco swoje właściwości. 

Występowanie[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

CNM.png Czyste Niebo[]

ZP.png Zew Prypeci[]

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Po wrzuceniu śruby w tę anomalię zaczyna ona głośno syczeć, świeci również intensywnym, zielonym kolorem.
  • Istnieje skórzana kurtka, która dzięki przebywaniu w anomalii Galareta, została znacząco ulepszona i zmodyfikowana. Mowa o Anomalii Garbarz. To dziwne, że anomalia, która rozkłada nawet metale nie dość, że nie zniszczyła skórzanej kurtki, to dodatkowo jeszcze ją wzmocniła.
  • Anomalia ta mimo swojej nazwy, niewiele ma wspólnego z prawdziwą galaretką.
  • To najsilniejsza anomalia chemiczna w serii S.T.A.L.K.E.R.

Przypisy[]

<references>

Advertisement