FANDOM

Gang Dzika pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

W 2011 roku, gdy Bandyci byli pod dowództwem Jogi, Dzik był barmanem w frakcji, której główna baza mieściła się w Składzie. W tamtym czasie Dzik postanowił zorganizować zamach stanu i wziąć władzę w swoje ręce. I udało mu się, gdyż wybrał najlepszy możliwy moment, kiedy Bandyci byli zmuszeni do walki na praktycznie wszystkich frontach, nie tylko z Samotnikami, ale także liczną Wolnością oraz świetnie zorganizowaną Powinnością. Walka ta musiała skończyć się porażką co spowodowało obalenie Jogi

Bandyci ostatecznie ponieśli klęskę w wojnie frakcji i nie mogli już dłużej zajmować Składu na Wysypisku, gdyż ten przeszedł w ręce wolnych Stalkerów. Zbiegło się to w czasie z licznymi przetasowaniami w Zonie, w związku z którymi Wolność przeniosła się do Magazynów Wojskowych, Dolina Mroku była więc dla Bandytów bardzo dobrą opcją. Jednakże grupa Bandytów rozpadła się, a ich status zmalał wręcz do poziomu Renegatów, gdyż cała frakcja podzieliła się na mniejsze, autonomiczne gangi. 

Przez długi czas Dolina była kryjówką Bandytów. Gdy Dzik dowiedział się o istnieniu tajnego laboratorium pod opuszczoną fabryką, część gangu Bandytów została wysłana do starej fabryki, by pilnować wejścia do X-18. Krótko potem bandytom udało się pojmać większość członków oddziału Naboja. Wejście do kompleksu nie powiodło się, nie było drugiego klucza elektronicznego do otwarcia drzwi. Niedługo potem informacje o laboratorium wpadły w ręce Barmana, a te wysłał Naznaczonego, aby je odzyskał. Protagonista podczas swojej wizyty zdołał uratować Powinnościowców i przetrzebić szeregi Bandytów, następnie zabijając samego Dzika i odbierając mu drugą część klucza, dzięki czemu był w stanie przedostać się do Laboratorium X-18. Gang Dzika miał swój koniec w momencie, gdy do Doliny Mroku przybyli Wojskowi, którzy zabili wszystkich Bandytów obecnych w Dolinie Mroku.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Grupa Dzika pojawia się w Dolinie Mroku i liczy sobie ok 30 bandytów. Bandyci zajmują jeden posterunek przy przejściu na Wysypisko, opuszczoną fabrykę oraz stary kompleks fabryczny, dawną bazę Wolności. W głównym budynku przebywa Dzik oraz jego obstawa, pozostali Bandyci rozlokowani się na terenie południowo-wschodniej części kompleksu oraz wszystkich piętrach opuszczonej fabryki. Szef gangu jest w posiadaniu elektronicznego klucza do X-18. Fabularnie konieczne jest zlikwidowanie wyłącznie lidera frakcji, pozostali Bandyci nie są ważni, ale może być trudne przeniknięcie do bazy gangsterów bez zabijania nikogo poza Dzikiem. Grupa ta jest o wiele gorzej zaopatrzona niż Grupa Jogi, gdyż nie posiada techników oraz handlarzy, nie posiadają również wcześniej używanych Kombinezonów Najemników i innych lepszych broni.