FANDOM

Gang Jogi pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

W 2011 r. Bandyta Joga, dzięki swoim zdolnością przywódczym, zmienił Bandytów z małych gangów w pełnoprawną, duża frakcję, obecną w większości najważniejszych regionów Zony. Podstawą Bandytów była opuszczona zajezdnia kolejowa, Skład. Gang przejął władzę prawie nad całym Wysypiskiem, planował także ekspansję na Kordon. Tylko Kopacze, którzy przebywali na Pchlim Targu, w jakiś sposób jeszcze trzymali się i nie zamierzali oddawać swoich pozycji. Bandyci mieli również własny obóz koncentracyjny, w starym cmentarzysku pojazdów, gdzie jeńcy zmuszeni byli szukać artefaktów w anomaliach. Oprócz tego Bandyci zajmowali pozycje przy ważniejszych przejściach oraz głównych drogach. Przy każdej blokadzie kontrolowanej przez Bandytów zabierali od przechodzących Stalkerów wszystkie pieniądze.

Zachowanie Bandytów z czasem doprowadziło do wojny z Samotnikami, którzy mieli dość ciągłego wyzysku. Stopniowo Bandyci ustępowali Neutralnym Stalkerom w Kordonie, Wolności w Dolinie Mroku i Powinności w Agropromie. Wszystkie trzy grupy miały przewagę liczebną, dysponowały większymi zasobami i lepszym wyposażeniem. Po ściśnięciu z trzech stron Bandyci praktycznie ponieśli porażkę. Stracili wszystkie blokady drogowe. Po trzeciej wielkiej emisji przywódca gangu - Joga został obalony, a nowym przywódcą został barman, Dzik. Kiedy Wolność opuściła Dolinę Mroku, on wraz z resztkami grupy osiadł w starej fabryce i tam założył swój gang, a fabryka z kolei stała się ich bazą.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Gang Jogi jest bardzo dobrze zaopatrzony, frakcja posiada własnych techników, zaopatrzeniowców i handlarzy, bardziej doświadczeni gangsterzy mają dobre kombinezony i broń automatyczną. Bandyci szybko rozgościli się na Wysypisku, gdzie terroryzowali Stalkerów innych grup, co z czasem doprowadziło do wojny z kilkoma innymi frakcjami. Na uwagę zasługuje fakt, że Bandyci szybko i sprawnie opanowali wszystkie najważniejsze punkty na Wysypisku, dzięki czemu odcięli Wolność w Dolinie Mroku oraz Stalkerów w Kordonie od dalszych rejonów strefy. Bandyci Jogi są też bardzo liczni, co jednak nie przekłada się na poparcie dla lidera, bowiem wielu z nich otwarcie podważa przywództwo lidera, chociaż ma to niewiele wspólnego z działaniem.

Znani przedstawiciele Edytuj

  • Joga - Przywódca gangu, nie cieszy się zaufaniem swoich ludzi, nie docenia ich i źle traktuje. Jest też bardzo chciwy. Po wydarzeniach z Czystego Nieba został zabity przez Dzika.
  • Dzik - Barman, nienawidzi Jogi i pragnie pozbawić go władzy, co dzieje się po wydarzeniach z Czystego Nieba.
  • Ząb - Handlarz, odbieramy od niego nagrody za wykonywanie zadań. Nie obchodzi go kto jest szefem Bandytów, byle by mógł zajmować się handlem i mieć magazyn.
  • Limpid - Doświadczony technik, potrafi najlepiej ulepszyć kombinezon SEVA ze wszystkich techników w grze.
  • Senka - Wiecznie pijany pomocnik Limpida. Nie można nawiązać z nim żadnego kontaktu.
  • Obdzieracz - Bandyta znany z organizowania gry w zestrzeliwanie wron. Szrama może wziąć w niej udział i wygrać/przegrać daną ilość pieniędzy, którą obstawił.
  • Stringow - Zdrajca, którego likwidacji zadanie daje nam Joga. Szrama może mu darować życie w zamian za lokalizację schowka z dużą ilością broni.
  • Pryszczaty - "Miłosierny Bandyta" wyrzucony z gangu, bo opiekował się w tajemnicy małym pieskiem. Zostaje tylko wspomniany w grze.

  • Można przypuszczać, że część ludzi Dzika w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla to dawni gangsterzy z grupy Jogi.
  • Gang Jogi był znacznie lepiej zaopatrzony niż późniejszy gang Dzika.
  • Dzik otwarcie podważał przywództwo Jogi, dziwne, że ten nic z tym nie zrobił, być może nie zdążył, gdyż po niedługim czasie frakcja została zniszczona przez Samotników lub też większość Bandytów zginęła z powodu wielkich emisji w 2011.