FANDOM

„Co cię do mnie sprowadza, bracie? ”
— Generał Woronin
Generał Woronin jest przywódcą Powinności występującym w S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla i wspomnianym w S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Generał Woronin to weteran Powinności oraz jeden z pierwszych założycieli, który przejął dowodzenie po tym, jak jego poprzednik, Generał Kryłow, zginął podczas wojen frakcji lub zrzekł się swojego stanowiska. Zrekrutował większość kluczowych ludzi do Powinności i jest odpowiedzialny za przestrzeganie ich świętego kodeksu.

Po tym, jak stał się przywódcą Powinności, Woronin zawarł pakt o nieagresji z Wolnością, stanowiące zasadniczo porozumienie o unikaniu otwartego konfliktu. Jednak niektórzy członkowie Powinności, tacy jak Czacha, nie zgadzają się z tą decyzją i nie przestrzegają jej. Prawdopodobnie zawarł pakt, ponieważ Powinność nie może jednocześnie utrzymać swoich terytorium i Bariery. W związku z tym, obie frakcje zawarły umowę o nieagresji.

Jest człowiekiem surowym i nietolerancyjnym, mającym niewiele czasu do stracenia.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Można go znaleźć w głównej Siedzibie Powinności w Fabryce RostokNaznaczony nie będzie mógł od razu z nim porozmawiać, dopóki nie wykona zadania w Laboratorium X-16 i nie porozmawia z Barmanem. Jeśli Naznaczony spróbuje udać się do Woronina przed wizytą w Laboratorium X-16, wszyscy członkowie Powinności staną się wrogo nastawieni.

Zadania PoboczneEdytuj

Zleca on różne zadanie polegające na m.in. zabiciu Bandytów czy zniszczeniu mutantów. Do tego zleca dwie specjalne misje, pierwsza z nich to kradzież Bulldoga 6 ze zbrojowni Wolności, a druga to znalezienie unikatowego karabinu TRs 301.

Zadania WycięteEdytuj

Niektóre zadania zostały wycięte przed premierą gry lub pojawiały się tylko w kompilacjach testowych (tzw. Buildach)

ZP Zew PrypeciEdytuj

Generał Woronin jest jednym z nielicznych przywódców frakcji, którzy przeżyli. Wzmianka o nim pojawia się tylko i wyłącznie w obu zakończeniach Zulusa.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • W buildzie 2571 posiadał unikalną odmianę karabinu Tunder S14 ze zwiększoną celnością.
  • Woronin ma tendencję do zamiany swojej głównej broni - SA Lawina - na karabin Snajperski TRs 301 po tym, jak otrzyma broń od Naznaczonego. Będzie używał również Bulldoga 6 do obrony, gdy Naznaczony ukończy misję polegającą na zdobyciu Bulldoga 6 od Wolności.
  • W przeciwieństwie do Łukasza, Woronin nie ma swoich osobistych strażników.
  • Według jednej z wersji, Generał Woronin zabił legendarną Czarną Pijawkę, która mieszkała w Rostoku przed pojawieniem się Powinności. Prawdopodobnie potem Generał Kryłow mianował go generałem, a później przywódcą frakcji, widząc w nim godnego następce.
  • Sądząc po wyciętych dialogach, to Woronin miał zlecić zadanie zabicia Łukasza.
  • Podczas nawiązywania z nim rozmowy, czasami powita Naznaczonego zwrotem: "Co cię do mnie sprowadza, bracie?" To dziwne, że Woronin, posiadając rangę generała, jest tak przyjazny dla Naznaczonego.
  • Zewie Prypeci, w negatywnym zakończeniu Zulusa, wygląda dużo starzej niż w Cieniu Czarnobyla.
  • Biografia Generała Woronina jest sprzeczna z faktami, ponieważ na jej podstawie dowodzi frakcją Powinność od pięciu lat, chociaż w Czystym Niebie liderem frakcji jest Generał Kryłow. Zostaje również wspomniane, że to on jest założycielem Powinności, ale w Zewie Prypeci okazuje się, że założycielem jest Generał Taczenko. Wynika to z faktu, że podczas tworzenia Cienia Czarnobyla, historia Czystego Nieba i Zewu Prypeci nie była stworzona.
  • Początkowo model jego twarzy należał do Charona.
  • Używa modelu Maksa, ale z pewnymi zmianami.
  • We wczesnych wersjach gry zleca zadania likwidacji przywódców wrogich Powinności frakcji (np. Łukasza).
  • Mimo, że inne postacie wypowiadają się o nim jako człowieku nieufnym i nietolerancyjnym, zawsze bardzo miło i serdecznie wita Striełoka, nawet przy pierwszym spotkaniu.

Literatura Literatura Edytuj

  • W książce "Prawo Naznaczonego" stwierdzono, że Generał Woronin ma plastikowe noże, na które nie reagują wykrywacze metalu, a także, że doskonale je kontroluje.

Galeria Galeria Edytuj