FANDOM

Gra sieciowa (tryb multiplayer, rozgrywka sieciowa) to wieloosobowy tryb gry w S.T.A.L.K.E.R..

Informacje ogólneEdytuj

Możliwość gry sieciowej to jedna z zalet gier serii STALKER. Do 31 maja 2014 roku tryb gry wieloosobowej funkcjonował na serwerach usługi GameSpy Arcade, później, z powodu zamknięcia dostępu do usług, GSC uruchomiło własne serwery. Do gry w sieci potrzebny jest klucz CD, dołączony do każdej licencjonowanej kopii gry. Gra w sieci lokalnej jest możliwa bez kluczy. Dla graczy dostępne jest kilka trybów rozgrywki oraz dwie dostępne frakcje, Najemnicy oraz Wolność, każda z grup dysponuje określonymi kombinezonami oraz uzbrojeniem.

Tryby gryEdytuj

DeathmatchEdytuj

W tym trybie gracze rywalizują ze sobą w systemie każdy na każdego, bez podziału na jakiekolwiek zespoły. Wygrywa gracz z największą liczbą punktów.

Deathmatch drużynowyEdytuj

Rywalizacja pomiędzy dwoma drużynami graczy, wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej punktów.

Polowanie na artefaktEdytuj

Gracze są podzieleni na dwie drużyny, z których każda ma swoją bazę w określonym miejscu na mapie. W przypadkowym miejscu pojawia się artefakt, a zespół musi go przechwycić i dostarczyć do bazy - wtedy drużyna otrzymuje punkt. Zwycięzcą jest drużyna z największą liczbą punktów.

Zdobądź artefaktEdytuj

To wariacja trybu Zdobądź Flagę. Celem gry jest zdobycie artefaktu i przyniesienie go do bazy swojego zespołu. 

ZespołyEdytuj

W grze sieciowej do dyspozycji graczy oddano dwie frakcje, Wolność oraz Najemników. Każda z frakcji ma preferowane uzbrojenie oraz kombinezony. Najemnicy preferują broń produkcji NATO, Wolność korzysta z broni produkcji wschodniej. Ogólny wybór broni oraz amunicji jest duży, w przypadku kombinezonów znacznie bardziej ograniczony, pojawia się także możliwość stosowania dodatków do broni.

WyposażenieEdytuj

Najemnicy NajemnicyEdytuj

PistoletyEdytuj

Strzelby

Karabiny

Broń snajperska

Granatni

Granaty

DodatkiDodatki2Dodatki3 Dodatki do broniEdytuj

KombinezonySieć

Wolność WolnośćEdytuj

PistoletyEdytuj

Strzelby

Karabiny

Broń snajperska

Granatni

Granaty

KombinezonySieć

Dostępne mapyEdytuj

Poniżej znajduje się lista oficjalnych map dostępnych w grze. Dostępnych jest 17 standardowych map i dwie kolejne do pobrania. Większość z nich należy do dużych lokalizacji dostępnych w trybie jednoosobowym. Ale istnieje również kilka obiektów przeznaczonych wyłącznie do gry sieciowej.

Do pobraniaEdytuj

Osiągnięcia w trybie wieloosobowymEdytuj

Pora żniwEdytuj

Pora żniw
„Co za upokorzenie dla wroga! Udało ci się zabić dziesięciu przeciwników pod rząd, nie ginąc przy tym! Nie można jednak nazwać tego okrucieństwem. Po prostu dajesz im powody do dalszego doskonalenia umiejętności”
— Pora żniw

SzaszłykEdytuj

Szaszłyk
„Jesteś wcieloną śmiercią! Udało ci się upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu, zabijając dwóch wrogów jednym strzałem z karabinu Gaussa.”
— Szaszłyk

Dwa strzały, dwa trupyEdytuj

Dwa strzały, dwa trupy
„Eliminujesz swoich wrogów ze spokojem i wyrachowaniem, dzięki czemu udało ci się trafić dwóch wrogów z dwururki w odstępie ledwie kilku sekund.”
— Dwa strzały, dwa trupy

Awans społecznyEdytuj

Awans społeczny
„Doskonale wiesz, na czym polega bycie stalkerem, dlatego też jesteś pierwszym z okolicznych stalkerów, który zyskał miano legendy.”
— Awans społeczny

Otwieracz do puszekEdytuj

Otwieracz do puszek
„Przeciąć egzoszkielet nożem? Uwielbiasz stawiać sobie trudne cele i je realizować”
— Otwieracz do puszek

Drogo sprzedać swoją skóręEdytuj

Drogo sprzedać swoją skórę
„Wydawało im się, że już po tobie, ale nie zdawali sobie sprawy, z kim mają do czynienia. Nawet na skraju śmierci udało ci się zabić pięciu z nich.”
— Drogo sprzedać swoją skórę

Nieokiełznana furiaEdytuj

Nieokiełznana furia
„Co za przypływ adrenaliny! Udało ci się zebrać krwawe żniwo wśród wrogów, eliminując pięć osób w pięć sekund! Niewiarygodne!”
— Nieokiełznana furia

OkulistaEdytuj

Okulista
„Niesamowita celność! Udało ci się zabić dwóch wrogów strzałami w oko, nie ginąc przy tym.”
— Okulista

Błyskawiczny refleksEdytuj

Błyskawiczny refleks
„Niech się kryją za węgłami i szykują zasadzki, dla ciebie to żaden problem. Potrafisz trafić nawet ruchomy cel bez przymierzenia!”
— Błyskawiczny refleks

Zatrzymać uciekinieraEdytuj

Zatrzymać uciekiniera
„Niech biegnie tak szybko, jak tylko potrafi... I tak dogonią go twoje pociski.”
— Zatrzymać uciekiniera

MasakraEdytuj

Masakra
„Udało ci się zabić dwudziestu wrogów pod rząd, nie ginąc przy tym! Co za masakra!”
— Masakra

Najcelniejszy strzelecEdytuj

Najcelniejszy strzelec
„Może i było ich trzech, może i mieli karabiny snajperskie, ale przy twoich umiejętnościach i tak byli bez szans.”
— Najcelnieszy strzelec

Zwiastun pokojuEdytuj

Zwiastun pokoju
„Pozostawiając barbarzyńskie zachowania wrogom, udało ci się pokazać, że nie trzeba oddać ani jednego strzału, aby wygrać.”
— Zwiastun pokoju

Śmiercionośna celnośćEdytuj

Śmiercionośna celność
„Dystans to nie problem dla prawdziwego snajpera! Potrafisz trafić w cel z ponad 120 metrów.”
— Śmiercionośna celność

Coś na pamiątkęEdytuj

Coś na pamiątkę
„Wrogowie zdołali cię pokonać, ale została po tobie pamiątka w postaci odbezpieczonego granatu.”
— Coś na pamiątkę

MścicielEdytuj

Mściciel
„Zabili twoich przyjaciół i zasługiwali na krwawą zemstę. Trzech wrogów za trzech przyjaciół to sprawiedliwy przelicznik.”
— Mściciel

CherubinEdytuj

Cherubin
„Jesteś aniołem stróżem jednego ze swoich przyjaciół. Dwa razy udało ci się ocalić go przed atakiem, podczas gdy niósł artefakt.”
— Cherubin

Obrońca honoruEdytuj

Obrońca honoru
„Udało ci się ocalić honor swój i swojej drużyny poprzez zdobycie kilku punktów.”
— Obrońca honoru

Intuicja stalkeraEdytuj

Intuicja stalkera
„Naprawdę wiesz, gdzie pojawi się następny artefakt? Udało ci się go podnieść w ciągu kilku sekund od pojawienia się.”
— Intuicja stalkera

Cholerny szczęściarzEdytuj

Cholerny szczęściarz
„Ale fart! Udało ci się zabić wroga ostatnim nabojem w magazynku! Za to w jego przypadku trudno mówić o farcie...”
— Cholerny szczęściarz

Czarna listaEdytuj

Czarna lista
„Udało ci się zabić ośmiu wrogów pod rząd. Zobaczymy teraz, czy odważą się podjąć rękawicę.”
— Czarna lista

ParanojaEdytuj

Paranoja
„Nikt nie zdołał cię zabić przez całą grę, ponieważ cechujesz się ostrożnością i rozwagą. Przy tym możesz się poszczycić zdobyciem piętnastu punktów.”
— Paranoja

Bezgłośna śmierćEdytuj

Bezgłośna śmierć
„Dzięki tłumikowi załatwiasz sprawę nie przyciągając uwagi. Po co wróg ma wiedzieć, skąd nadchodzi śmierć?”
— Bezgłośna śmierć

Przytłaczająca przewagaEdytuj

Przytłaczająca przewaga
„Udało ci się rozbić przeciwników w pył, zwyciężając i zdobywając przy tym dwa razy więcej punktów niż najlepszy z nich.”
— Przytłaczająca przewaga

BlitzkriegEdytuj

Blitzkrieg
„Twój śmiały plan natychmiastowego zdobycia artefaktu zakończył się sukcesem, dzięki czemu twoja drużyna zdobyła punkt w ciągu trzech minut od rozpoczęcia gry.”
— Blitzkrieg

Pobieda!Edytuj

Pobieda!
„Nie pozostawiliście przeciwnikom nawet cienia nadziei, zwyciężając zanim zdołali oni zdobyć choć jeden artefakt. To dla nich prawdziwa lekcja pracy zespołowej!”
— Pobieda!

Wszechstronne uzdolnieniaEdytuj

Wszechstronne uzdolnienia
„Udało ci się uzyskać najlepszy wynik w każdej dziedzinie, eliminując najwięcej wrogów i zdobywając najwięcej artefaktów przy najmniejszej liczbie śmierci. Tak trzymaj!”
— Wszechstronne uzdolnienia

FuriaEdytuj

Furia
„Twoje umiejętności walki nożem są niezrównane! Udało ci się wypatroszyć trzech przeciwników w ciągu dwudziestu sekund, udowadniając, że masz prawdziwy talent do walki wręcz.”
— Furia

Pięta achillesowaEdytuj

Pięta achillesowa
„Każdy wróg ma czuły punkt w swoim opancerzeniu. Tobie udało się go znaleźć, trafiając z pistoletu w oko w pełni opancerzonego przeciwnika.”
— Pięta achillesowa

Szybciej niż pociskEdytuj

Szybciej niż pocisk
„Wrogim kulom się nie kłaniasz! Przechodzisz przez ich grad bez zadraśnięcia i rozbijasz przeciwników w pył!”
— Szybciej niż pocisk

  • To dziwne, że w grze umieszczono Najemników i Wolność, gdyż największym wrogiem Wolności jest Powinność.
  • W pierwszej i trzeciej części serii Najemnicy są neutralni wobec Wolności.
  • Jako zdjęcie gracza wykorzystano wizerunek NPC z drugiej częćci serii.
  • W grze sieciowej ceny broni i mundurów są znacznie niższe niż w trybie jednoosobowym.

GaleriaEdytuj

Modele NPCEdytuj

Po wprowadzeniu koduEdytuj

DomyślneEdytuj