FANDOM

Granat dymny DG-05 to broń pojawiająca się wyłącznie w trybie wieloosobowym.

OpisEdytuj

Granat ten pozwala stworzyć zasłonę dymną, która osłania sojusznicze jednostki przed stanowiskami obserwacyjnymi i ogniowymi, uniemożliwiając tym samym ustalenie ich pozycji. Najczęściej stosuje się granaty przy ciężkim ostrzale ze strony karabinów maszynowych, zarówno na otwartym terenie jak i w aglomeracji miejskiej. Granat ten można także wykorzystać jako znacznik dla lotnictwa.

Opis w grzeEdytuj

„Ręczny granat dymny DG-05. Jest przeznaczony do tworzenia zasłony dymnej. Wygasa po 11 sekundach.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Ręczny granat służący do tworzenia zasłony dymnej utrzymującej się przez 10 sekund.”

Taktyki stosowania DG-05Edytuj

  1. Używanie granatów w budynkach i na otwartym terenie, aby zapewnić osłonę dymną sobie i/lub sojuszniczym jednostkom w taki sposób, aby mogły one zmienić pozycję, przegrupować się lub wycofać. Taktyka ta bywa czasem problematyczna, gdyż podczas walki może nie być czasu na dobycie granatu i wykorzystanie go.
  2. Tworzenie zasłony dymnej w celu odwrócenia uwagi przeciwników. Taktyka ta może wprowadzić konsternacje w szeregach wroga i skłonić go do popełnienia błędu taktycznego, polegającego na przerzuceniu części sił, lub chociaż ognia, w inne miejsce. Taktyka raczej rzadko się sprawdza, szczególnie na otwartym terenie, jest znacznie efektywniejsza w aglomeracji miejskiej.
  3. Granaty dymne mogą być zastosowane do oznaczania terenu, np. dla punktów ewakuacyjnych lub zaopatrzeniowych. 

  • Granat dymny nie jest dostępny w rozgrywce dla jednego gracza.
  • Występują w modyfikacji "Zew Czarnobyla".