FANDOM

„Granatnik do karabinów szturmowych wyprodukowanych w krajach Układu Warszawskiego. Mechanizm wyzwalający jest samonapędzający, z ręcznym zaczepem bezpieczeństwa i automatyczną blokadą strzału, jeśli zostanie nieprawidłowo zainstalowany na karabinie. Używa granatów VOG-25.
Granatnik GP-25 (The Granatomyot Podstvolnyi 25 "Kostyor", GP-25 Kosterto dodatek do broni, pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

GP 25 to zmodernizowana wersja granatnika 6G15, powstały w latach osiemdziesiątych w Związku Radzieckim, jako odpowiedź na zapotrzebowanie armii na amunicję bezłuskową do broni. Granatnik używał standardowych granatów VOG-25 i można było go podczepiać pod najpowszechniejszą broń w armii radzieckiej, czyli karabiny AK. W nieznanym czasie trafi do Zony za sprawą handlarzy, którzy byli w stanie sprowadzać broń i amunicję z czarnego rynku.  

OpisEdytuj

Stworzony dla karabinów typu AK, używa 40mm granatów VOG-25 i VOG-25R. GP-25, podobnie jak M203, jest niszczycielską bronią. Można go użyć do bombardowania wrogów z dystansu, niszczenia przeciwników ukrywających się za osłoną i zadawania ciężkich obrażeń potężnym mutantom, takim jak Nibyolbrzym. Granatnik ten za sprawą amunicji, z której korzysta, wywołuje duże eksplozje i potężne fale uderzeniowe, może być niebezpieczny dla użytkownika jeśli granat wybuchnie zbyt blisko niego.

Występowanie2 WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Sprzedaje go Aszot po zniszczeniu Najemników w Dolinie Mroku.
  • Oferuje go handlarz frakcji Powinność, po wykonaniu kilku zadań dla tej frakcji.
  • We wcześniejszych wersjach gry, bohater otrzymuje go zaraz po dołączeniu do Powinności.

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Jeden egzemplarz znajduje się w schowku w Wiosce Kopaczi.
  • Hawajczyk oferuje na sprzedaż GP-25 po odblokowaniu osiągnięcia Przyjaciel Powinności.
  • Jeden można znaleźć w szpitalu w Prypeci.
  • W kinie "Prometeusz" (we wschodniej części budynku za blachą stalową).

  • Niekiedy przy wystrzeleniu granatu z GP-25 może zablokować się animacja.