„Zmodyfikowany granatnik M203 skrócony o trzy cale, przyczepiony do broni za pomocą metalowej szyny. Dzięki zmianie nakładki, granatnik ten jest szeroko stosowany na całym świecie.
Granatnik M203 to dodatek do broni, pojawiający się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

M203 jest bardzo śmiercionośną bronią, która wystrzeliwuje granaty z dużej odległości, zadając wiele większe obrażenia niż standardowe granaty ręczne, a przy odrobinie praktyki można użyć go jako broni bombardującej, aby szybko usunąć niczego nie podejrzewających wrogów, będąc jednocześnie względnie bezpiecznym. Należy jednak zachować ostrożność, podczas strzelania trzeba przyjąć odpowiednią pozycję oraz wymierzyć odległość, gdyż fala uderzeniowa oraz odłamki mogą zranić strzelca.

Występowanie2 WystepowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

  • Barman oferuje na sprzedaż takie granatniki, a także broń, która już je posiada.
  • Po wykonaniu zadania dla Wolności, Łukasz przekaże bohaterowi broń wyposażoną w ten granatnik, wraz z zapasem amunicji.
  • W zbrojowni Wolności można znaleźć uzbrojenie wyposażone w takie granatniki.
  • Schowek SoC W schowkach

CNM Czyste NieboEdytuj

  • Aszot przekaże bohaterowi jeden z takich granatników, jeśli ten pomoże Wolności w walce z Najemnikami w Dolinie Mroku.

ZP Zew PrypeciEdytuj

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Kiedy M203 jest zamontowany na TRs-301, używa tego samego dźwięku przeładowania jak GP-25, ale gdy jest zamontowany na innej broni NATO, używa zupełnie innego dźwięku (i lepiej pasuje do animacji).
  • Po wystrzeleniu granatu w cel z bardzo bliskiej odległości nastąpi natychmiastowa eksplozja, co jest nierealistyczne, gdyż ładunek w granacie M203 uzbraja się dopiero po ok. 10 metrach lotu.