FANDOM

Grupa Łuń pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Oddział ten brał udział w Operacji Monolit w roku 2012. Drużyna wylądowała w zachodniej części terenu elektrowni atomowej i planowała dotrzeć do sarkofagu. Żołnierze nawiązali walkę z siłami Monolitu, w tym samym czasie w innych częściach lokacji lądowały kolejne oddziały. Grupa została najprawdopodobniej zabita przez emisję, która niedługo później bardzo napromieniowała teren wokół elektrowni.

CharakterystykaEdytuj

Podobnie jak wszystkie oddziały wojskowe, grupa ta została dostarczona do elektrowni jądrowej w Czarnobylu przez helikoptery. Miejsce lądowania znajdowało się w zachodniej części lokacji. Na czele grupy stoi porucznik, a wszyscy żołnierze z oddziału są sierżantami. Sądząc po rozmowach radiowych, udzielili wsparcia oddziałowi Sokól. Grupa później przedarła się do sarkofagu na asfaltowej drodze z zachodu. Wspomniany oddział "Sokół" wylądował przy bramie i przeniósł się wschodnią stronę lokacji. Bohater może nie spotkać się z tym oddziałem, jeśli szybko zlikwiduje wszystkie siły Monolitu przy wejściu do Sarkofagu i wejdzie do środka. 

  • Prawdopodobnie cała ta grupa została zniszczona po emisji, ponieważ jej anomalna energia objęła pobliską energię nuklearną w Czarnobylu śmiertelną dawką promieniowania.