FANDOM

Grupa Korszun pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Oddział ten brał udział w Operacji Monolit w roku 2012. Drużyna wylądowała w południowej części terenu elektrowni atomowej i planowała dotrzeć do sarkofagu, wcześniej spotykając się z grupami Sokół i Sapsan, która miała nadejść z południa. Żołnierze nawiązali walkę z siłami Monolitu przy bramie  i posuwał się do przodu, coraz bliżej elektrowni atomowej, ale niedługo później grupa została najprawdopodobniej zabita przez emisję.

CharakterystykaEdytuj

Ten oddział leciał helikopterem ze znakiem wywoławczym 051. Po przeprowadzeniu bezcelowego ostrzału rakietowego w bramie grupa wylądowała na północnym-wschodzie i przy wsparciu dwóch transporterów opancerzonych oraz dwóch snajperów, zaczęła szturmować fortyfikacje Monolitu. Na czele grupy stoi porucznik, wszyscy żołnierze idący z nim - sierżanci, snajperzy  zaś to szeregowi żołnierze. Helikopter, który przyniósł tę jednostkę, został zestrzelony przez fanatyków dosłownie od razu przy próbie odlotu z miejsca akcji. Trasa ruchu grupy Korszun na planie działania jest oznaczona czerwonym paskiem.

  • Prawdopodobnie cała ta grupa została zniszczona w trakcie emisji.