FANDOM

Grupa "Sapsan" pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

HistoriaEdytuj

Oddział ten brał udział w Operacji Monolit w roku 2012. Drużyna wylądowała w południowej części terenu elektrowni atomowej i planowała dotrzeć do sarkofagu, wcześniej spotykając się z grupami Sokół oraz Korszun. Żołnierze nawiązali walkę z siłami Monolitu przy bramie  i posuwał się do przodu, coraz bliżej elektrowni atomowej, ale niedługo później grupa została najprawdopodobniej zabita przez emisję.

CharakterystykaEdytuj

Ta grupa leciała helikopterem ze znakiem wywoławczym 018. Ten sam helikopter wcześniej transportował grupę "Sokół", później będzie atakował głównego bohatera aż do jego dotarcia do Sarkofagu. Miejsce lądowania oddziału Sapsan znajdowało się w południowej części lokacji. Oddział składa się z czterech żołnierzy. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych oddziałów szturmowych w elektrowni jądrowej w Czarnobylu, dowódca grupy jest porucznikiem. Sądząc po rozmowach radiowych, jeden z żołnierzy zawahał się podczas lądowania i poprosił o pomoc dowódcy. Jednak później oddział z powodzeniem wylądował i rozpoczął misję. Po połączeniu się z oddziałem "Sokół" dotarli do bram, gdzie grupa Korszun była w trakcie walki z Monolitem. Niedługo później nadciągnęła emisja.

  • Prawdopodobnie cała ta grupa została zniszczona w trakcie emisji.