FANDOM

Grupa Sokół pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

HistoriaEdytuj

Oddział ten brał udział w Operacji Monolit w roku 2012. Drużyna wylądowała w zachodniej części terenu elektrowni atomowej i planowała dotrzeć do sarkofagu, jednak ze wszystkich oddziałów, to właśnie Sokół miał najdłuższą drogę do przebycia. Żołnierze nawiązali walkę z siłami Monolitu i posuwał się do przodu, coraz bliżej elektrowni atomowej, ale niedługo później grupa została najprawdopodobniej zabita przez emisję.

CharakterystykaEdytuj

Grupa została dostarczona na miejsce akcji śmigłowcem, ze znakiem wywoławczym 018. Ten sam śmigłowiec później transportował oddział "Sapsan". Oddział Sokół wylądował na współrzędnych 38-77,3, tuż na zachód od miejsca lądowania oddziału "Korszun", który zdążył już zmniejszyć liczbę żołnierzy Monolitu przy bramie. Ale w przeciwieństwie do Korszun, oddział Sokól nakazał zjednoczyć się z oddziałem "Łuń" i zdobyć Sarkofag. Ich trasa jest najdłuższa spośród wszystkich grup wojskowych na stacji (droga wzdłuż głównego budynku dworca) i jest oznaczona żółtym paskiem w planie działania operacji. Muszą jednak wykończyć resztę sił Monolitu, które nie zostały wcześniej zniszczone przez głównego bohatera.

  • Prawdopodobnie cała ta grupa została zniszczona po emisji, ponieważ jej anomalna energia objęła pobliską energię nuklearną w Czarnobylu śmiertelną dawką promieniowania.