FANDOM

„Najemniku - dostałem informacje od Sacharowa. Ale burdel... Widzisz tę dziurę w ścianie? To nasza ścieżka, najkrótsza droga do maszyny. Idź za mną i nie wysuwaj się na przód - tworzymy z chłopakami dobry zespół, tylko byś nam wchodził w drogę. Jasne?”
— Lewus do Szramy
Grupa Lewusa to oddział pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Grupa założona przez Lewusa podjęła się współpracy z Ekologami w Jantarze w roku 2011. Ich zadanie polegało na ochronie bunkra przed zwiększającą się ilością Zombie, a także na ewentualnej pomocy w prowadzeniu badań. W tamtym czasie w Jantarze problemem były nasilające się emisje psioniczne, a co za tym idzie zwiększająca się ilość Zombie w tym regionie. Ludzie Lewusa, na prośbę Sacharowa, sprawdzili teren fabryki i odkryli system chłodzenia podziemnego laboratorium, w którym znajdował się emiter promieniowania PSI. Jak się okazało, to właśnie problemy z chłodzeniem emitera przyczyniały się do nasilania emisji. Niedługo później w Jantarze pojawił się Najemnik Szrama, który szukał informacji na temat Striełoka i jego grupy, co było na rękę zarówno stalkerom jak i Ekologom. Naukowcy zdecydowali się skorzystać z usług Lewusa i jego grupy, a także Szramy i wysłali oddział na teren fabryki, aby stalkerzy zlokalizowali i usunęli usterkę. Po niedługim czasie oddziałowi udało się przedrzeć do miejsca docelowego i wykonać zadanie, po czym sytuacja w Jantarze ustabilizowała się. Misja grupy Lewsua zakończyła się pełnym sukcesem.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Grupa Lewusa to oddział doświadczonych stalkerów, wśród których zapewne są zdolni technicy albo chociaż osoby znające się na inżynierii lub mechanice, dzięki czemu mogli oni zlokalizować i względnie szybko usunąć usterkę systemu chłodzenia. Poza tym, grupa wyróżniała się bardzo dobrą organizacją, planowaniem i taktyką, co pozwoliło szybko i sprawnie przeniknąć na teren fabryki, mimo bardzo dużej ilości Zombie na tym terenie. Grupa ta należy do frakcji Samotników, ale działa na własny rachunek, pracując dla Ekologów. Bohater ma z nimi styczność wyłącznie raz, przy okazji pracy dla Ekologów. Lewus i jego ludzie po rozwiązaniu problemu zajęli jedno z obozowisk w Jantarze, nieopodal fabryki. Grupa Lewusa akceptowała wiele form płatności, oprócz pieniędzy przyjmowali środki medyczne, sprzęt i amunicje oraz ewentualne udzielenie schronienia.

  • Po wykonaniu zadania w Jantarze, grupa Lewusa zajmie jedno z obozowisk i będzie tam przebywać do końca rozgrywki.
  • Do wykonania zadania konieczne jest utrzymanie przy życiu tylko trzech stalkerów z grupy, Lewusa oraz dwóch innych stalkerów. 
  • Czasami po wykonaniu zadania pojawia się błąd w linii dialogowej Sacharowa, który mówi bohaterowi o Lewusie czekającym na niego, mimo iż grupa Lewusa wykonała swoje zadanie i nie ma z nimi żadnych unikalnych dialogów.
  • Sacharow wspomina, że stalkerzy Lewusa współpracują z nimi min. w zamian za najlepsze wyposażenie oraz środki medyczne.