FANDOM

Grupa Waleriana to grupa Samotników występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Grupa została założona przez Ojca Waleriana na początku roku 2011 roku. Jej bazą stała się Neutralna Baza. Skupiała się na szerzeniu współpracy pomiędzy Wolnymi Stalkerami i walce z Bandytami oraz Wojskiem.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Grupa jest bardzo dobrze wyposażona. Posiada własnego handlarza, technika i zaopatrzeniowców. Stalkerzy są średnio wyposażeni, ale ci bardziej doświadczeni noszą dobre kombinezony i mają dobrą broń. Do Grupy można dołączyć i poprowadzić ją do zwycięstwa w Zonie. Trzeba dla nich wykonać kilka zadań, w tym m.in. zadania główne.

Znani członkowieEdytuj

  • Ojciec Walerian  - Założyciel grupy. Doświadczony stalker długo przebywający w Zonie, szanowany przez swoich ludzi. Zginął podczas zmagań w Czerwonym Lesie, jego ciało znajduje się w pobliżu czołgu.
  • Sziłow  - Doświadczony handlarz i jeden z pierwszych członków grupy. Od niego dostajemy nagrody za wykonanie zadań.
  • Furgon  - Ceniący sobie niezależność doświadczony technik. Jego specjalizacją są bronie automatyczne. 

  • Nie wiadomo co stało się z grupą po wydarzeniach z Czystego Nieba. Prawdopodobnie rozpadła się po śmierci Waleriana.
  • Możliwe, że Sidorowicz miał coś wspólnego z likwidacją grupy, wskazują na to dialogi w plikach gry w Cieniu Czarnobyla. Nie wypowiada się on w nich pochlebnie o bazie grupy.