FANDOM

„W rzeczywistości nie ma się czym martwić. Z naszych badań wynika, że następna emisja nastąpi najwcześniej za dwa miesiące, cztery dni i siedem godzin. Jej natężenie wyniesie trzy na skali Bergmana, czyli 2,....”
— Dialog naukowca w intro.
Grupa naukowców na bagnach pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Niewielka grupa Naukowców pod ochroną Najemnika Szramy udała się na ekspedycję badawczą na teren Wielkich Bagien, gdzie została zaskoczona przez wielką emisję, która doprowadziła do śmierci wszystkich badaczy. Jedynym ocalałym był Szrama, który został znaleziony przez zwiadowców Czystego Nieba i przeniesiony do głównej bazy tej frakcji. Tuż przed emisją, grupa spostrzegła mutanty, min. Nibypsy, które uciekały w przeciwnym kierunku, dopiero po chwili protagonista zrozumiał dlaczego, widząc ogromną ścianę ognia zmierzającą w stronę oddziału. Wraz z przejściem emisji, grupa przestała istnieć.

CharakterystykaEdytuj

Grupa składała się z trzech naukowców w kombinezonach SSP-99 Ekolog, a także jednego Stalkera, który ochraniał grupę, był nim Najemnik Szrama. Naukowcy prawdopodobnie chcieli dokonać pomiarów promieniowania lub zebrać jakieś próbki badawcze, nie byli bowiem uzbrojeni w bojowe kombinezony ochronne i mieli tylko jednego ochroniarza. Tuż przed emisją Naukowiec wyjaśniał swoje obliczenia dotyczące czasu nadejścia kolejnej emisji, można przypuszczać, że temat podjął on sam, albo któryś z dwóch pozostałych Naukowców lub Szrama, który mógł przeczuwać nadejście emisji. 

  • Jeden z naukowców, który zdjął hełm ekranowy ze swojego kombienzonu, był uzbrojony w pistolet, prawdopodobnie był to SIP-t M200.
  • To dość dziwne, że tylko początkujący naukowiec wyciągnął broń po nadejściu fali uciekających mutantów, można przypuszczać, że jego koledzy wcale nie mieli broni.
  • Zwłoki naukowców nie pojawiają się na terenie wielkich bagien, może być ku temu kilka powodów:
    1. Emisja przeniosła zwłoki z dala od miejsca rozgrywki.
    2. Ciała naukowców mogły zostać rozszarpane przez mutanty.
    3. Ludzie z Czystego Nieba uprzątneli martwych naukowców, ewentualnie pochowali ich.
  • Patrząc na zachowanie naukowców, można wywnioskować, że byli oni niedoświadczonymi badaczami.
  • Można powiedzieć, że pierwszy naukowiec poprowadził całą grupę, ponieważ podał nieprawdziwe informacje na temat Emisji i najwięcej mówił. Można to wytłumaczyć faktem, że naukowcy jeszcze nie wiedzieli, że Strefa tworzy emisje nie tylko jako okresowy rozładunek anomalnej energii, ale także jako mechanizm chroniący przed przenikaniem do jej centrum.
  • Patrząc na kombinezony oraz zachowanie, można przypuszczać, że grupa ta należała do frakcji Ekologów lub Naukowców.