FANDOM

Harmonijka to przedmiot pojawiający się we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R. ale tylko w Zewie Prypeci pojawia się możliwość jej usłyszenia i jest dostępna dla gracza.

OpisEdytuj

Jest to jeden z instrumentów muzycznych, używany przez stalkerów w Zonie. Stalkerzy grają na harmonijkach w czasie wolnym, najczęściej przy ogniskach, podobnie jak gitara, harmonijka może umilić czas spędzany z towarzyszami na nieprzyjaznym terenie strefy. Możliwość usłyszenia tego instrumentu pojawia się wyłącznie w trzeciej części serii, tekstury harmonijki występują jednak także w pierwszej części.

Opis w grzeEdytuj

„Dla miłośników bluesa i stylistyki więziennej.”

  • Na harmonijce wygrawerowany jest napis srebrna gwiazda, co jest bezpośrednim odniesieniem do prawdziwej linii harmonijek od firmy Hohner.
  • Mimo opisu, tony dźwięków wydawanych przez harmonijkę nie znajdują zbyt częstego zastosowania w bluesie.
  • Waga harmonijki wynosi 0,35 kg.
  • Interesujące jest również to, że stalkerzy grają na harmonijce  "Oh, moja droga Augustine", czyli austriacką pieśń ludowa. W wcześniejszych buildach stalkerzy grali sowiecką piosenkę "Where the Motherland Begins".
  • Sądząc po wzmiance o bluesie w opisie przedmiotu, harmonijka ma intonację C, gdyż taka właśnie jest używana w bluesie.
  • W plikach gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo występuje plik dźwiękowy harmonijki.
    • Jest on jednak pusty.