FANDOM

„Lekki hełm z hermetyczną nakładką, przeznaczony do ochrony przed anomaliami. Sądząc po projekcie, hełm jest wytwarzany przez te same instytuty badawcze, które stworzyły Kombinezon SEVA. Jego zastosowanie może być bardzo dobrze połączone z kombinezonami wojskowymi, do operacji w obszarach z anomaliami.”
Hełm Ekranujący występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Jest to wysokiej jakości hełm ekranowy, podobny do tych noszonych na kombinezonie SEVA. Jednak w przeciwieństwie do SEVA, nie jest to aparat tlenowy o zamkniętym obiegu (choć można go zmodyfikować w celu dodania tej funkcji), a zatem nie może w pełni gwarantować tej samej ochrony przed anomaliami - przynajmniej jeśli chodzi o anomalie chemiczne, które atakują kwasem oraz termiczne. 

Ze wszystkich oferowanych hełmów ma najwyższy współczynnik ochronny, na szczególną uwagę zasługuje ochrona psioniczna na poziomie 60%. Frakcja Monolit jest jedyną frakcją, w której używa tego hełmu (nie zintegrowanego z kombinezonami SEVA) w połączeniu z jednym, ze swoich standardowych kombinezonów - ten kombinezon nosi nazwę Kombinezon Naukowy Monolitu

Wyłącznie Nowikow potrafi instalować wszystkie ulepszenia do tego hełmu, chociaż Azot i Kardan mogą wykonać pierwszą część ulepszeń. 

WystępowanieEdytuj

  • Pojawia się w sprzedaży u Hawajczyka, po odblokowaniu osiągnięcia Przyjaciel Wolności .
  • Wyda go protagoniście Topol, wraz z apteczką pierwszej pomocy i amunicją.
  • Sprzedaje go Sowa, po wykonaniu zadania "Intrygujący biznes".
  • W skrytce w pobliżu anomalii Popielisko.

CiekawostkiEdytuj

  • Hełm ten nie gwarantuje zamknięcia obiegu powietrza, w połączeniu z jakimkolwiek kombinezonem. Wynika to z faktu, że nie posiada on specjalnych wężyków prowadzących do kombinezonów, które mogłyby zamknąć cyrkulację. Z tego powodu ten hełm nie będzie mógł zostać użyty w tunelu Prypeć-1.
  • NPC nie używają tego hełmu.
  • Hełm ten występuje wyłącznie w trzeciej części serii.
    • Co ciekawe, Monolit zintegrował ten hełm ze swoim kombinezonem naukowym już w pierwszej części serii.
  • Zasada działania tego hełmu nie jest całkiem jasna. W zwykłym "SEVIE" czyste powietrze przechodzi przez rurki do hełmu ze specjalnego zbornika, znajdującego się na plecach, podczas gdy sam hełm jest szczelny i powietrze nie uchodzi na zewnątrz. W tym przypadku hełm prawdopodobnie nie jest szczelny, co sprawia, że jego skuteczność jest bardzo dyskusyjna.