FANDOM

Hotel "Polesie" to lokacja w Prypeci, pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Hotel "Polesie" wybudowany został w późnych latach 70-tych, głównie z myślą o delegatach oraz wysokich rangą oficjelach, odwiedzających Elektrownię Atomową w Czarnobylu lub przybywających do miasta w celach biznesowych. Po katastrofie reaktora nr. 4 w 1986 roku cała Prypeć została ewakuowana, ten sam los musiał spotkać także hotel, który stał się pamiątką po czasach świetności miasta.

Po powstaniu Zony, w roku 2012 miejsce to było przedmiotem misji realizowanej przez Grupę Striełoka. Stalkerzy zamierzali dostać się do Sarkofagu w Elektrowni, Grupa ustanowiła w jednym z pomieszczeń hotelu swoją kryjówkę, wówczas, niedługo po wydarzeniach przedstawionych w prologu serii, Kieł ukrył elektroniczny dekoder w skrytce w kryjówce grupy, klucz do niej wręczył Doktorowi, który następnie przekazał go Striełokowi.

Po tych wydarzeniach hotel nie pełnił już żadnej ważnej roli w rozgrywce, choć był stale przejmowany przez Stalkerów.

OpisEdytuj

Jest to jeden z najwyższych budynków w Prypeci, ulokowany na przeciwko Pałacu Kultury i Diabelskiego Młyna. W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla posłużył jako jedna ze skrytek Grupy Striełoka, zawierała min. notatki, kombinezon bojowy Skat-9M, jeden z najtrwalszych kombinezonów w grze, oraz unikalny dekoder elektroniczny, który jest w stanie sprostać zadaniu otwarcia drzwi do Sarkofagu w Elektrowni Atomowej, które grupa odnalazła po swojej ostatniej wizycie w tamtym miejscu. Budynek jest obstawiony przez pięciu weteranów Monolitu, w tym snajpera wyposażonego w Karabin Gaussa. Striełok otrzymał klucz od jednego z członków swojej grupy - Doktora[1].

Kryjówka Grupy Striełoka Edytuj

„W schowku był krótki raport tego, jak Kieł i ja przeszukiwaliśmy korytarze pod sarkofagiem w elektrowni i znaleźliśmy podejrzane drzwi. Kieł stwierdził, że przed naszą następną wyprawą w to miejsce zmajstruje dekoder do elektronicznego zamka. Potem musieliśmy się ratować. Było tam pełno patroli Monolitu. Hm. W schowku znalazłem również dekoder i wskazówki, jak odnaleźć drzwi. Jednak wydaje się, że zbliżanie się do Monolitu jest wyjątkowo niebezpieczne - ostatnim razem uniknęliśmy wchodzenia pod sarkofag nad zniszczonym reaktorem, a wygląda na to, że to właśnie tam znajduje się Monolit.”
— Notatka w PDA po przeczytaniu notatki w kryjówce
Striełok dostaje namiary na kryjówkę od Doktora wraz z kluczem. Mówi mu o dekoderze, który stworzył Kieł i radzi mu, aby się w niego wyposażył. Po dotarciu na miejsce Striełok znajduje Dekoder oraz notatki, które opisują o kampanii Striełoka i Kła w Elektrowni Atomowej w Czarnobylu, oraz o tajemniczych drzwiach i Spełniaczu Życzeń.

  • W hotelu są tylko 2 drzwi z numerami: drzwi do kryjówki mają numer "26", a drugie "21". Numer drzwi kryjówki jest bardzo symboliczny - "26", ponieważ 26 kwietnia 1986 roku doszło do wypadku w Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu. Liczba "21" oznacza, że S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla ukazał się 21 lat po wypadku - 20 marca 2007 roku. Jest to easter egg od twórców gry.
  • W Zewie Prypeci na zachód od Kina "Prometeusz" widać hotel, ale z powodu drutu kolczastego nie można się do niego dostać.
  • Dekoder znajdujący się w pokoju hotelowym można zdobyć bez rozmowy z Doktorem. Wystarczy wrzucić z góry do pomieszczenia granat w taki sposób, aby siła wybuchu podrzuciła urządzenie wystarczająco blisko drzwi, tak aby bohater mógł je sięgnąć.
  • W grze "Call of Duty 4: Modern Warfare" hotel "Podlesie" pojawia się razem z Diabelskim Młynem i Prypeciem podczas jednej z misji w Czarnobylu.

Galeria Galeria Edytuj

W grze Edytuj

W rzeczywistości Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Strelok, na wszelki wypadek zostawiłem dekoder w naszej skrytce w Prypeci. Ja i Duch zmierzamy do Agropromu, więc zostawimy naszą dodatkową amunicję tutaj. Weź to, jeśli tego potrzebujesz. Pomyślnych łowów! Kieł. - S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci Notatka do Striełoka.