FANDOM

„Zanim żółtodziób napotka na otwartym terenie choćby ślepego psa, lepiej, żeby najpierw zobaczył takiego w klatce. Zaoszczędzi na tym parę czystych gaci, jeśli nie więcej!”
— Inkwizytor
Inkwizytor jest postacią występującą w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Jako członek Powinności, Inkwizytor urządza Zoo, w którym trzyma wypchane mutanty w celu zapewnienia rozrywek w Strefie, a także w celach szkoleniowych, szkoląc nowych członków Powinności, aby "uratować im czystą parę spodni". To doświadczony łowca mutantów i taksydermista. Początkowo sam polował na mutanty i z tego powodu jedno z polowań prawie zakończyło się jego śmiercią, wtedy też żołnierze Powinności zaczęli mu pomagać. Ponad połowa wszystkich głów i wypchanych mutantów w Zonie to jego dzieło. Jest możliwe, że do celów edukacyjnych łapie żywe mutanty. Jego wiek waha się pomiędzy 35-40 lat. Ma niski i donośny głos.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Początkowo Inkwizytor łapał żywe mutanty osobiście, ale po tym, jak kilkakrotnie został ranny, przekonał innych członków Powinności, by mu pomogli. Zoo Inkwizytora zawiera kilka pospolitych mutantów, takich jak NibypiesDzik i parę Pijawek. Ma także kilka wyciętych mutantów, takich jak Zmutowany Kot. Widać też głowę Chimery.

Można go znaleźć w budynku z helikopterem na dachu, czyli wewnątrz bazy Powinności w Agropromie. Pomoże on obronić bazę, jeśli zostanie zaatakowana przez siły wroga lub jeśli Szrama jest wrogi wobec Powinności.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Inkwizytor to nazwa człowieka z "Świętej Inkwizycji", w sensie przenośnym: okrutnego, torturującego ludzi.
  • W biografii wspomniano, że ma wąsy, jednak nie są one widoczne.
  • Prawdopodobnie gra na gitarze. W jego zoo znajduje się gitara.
  • Strach ma takie same hobby co Inkwizytor.
  • W zoo Inkwizytora znajduje się usunięty mutant - Kot.
  • Inkwizytora można łatwo zabić, gdyż w przeciwieństwie do innych ważniejszych postaci z Powinności, nie jest nieśmiertelny.
  • We wczesnych wersjach brał udział w wojnie z Wolnością.