FANDOM

Kanały to miejsce w Jantarze pojawiające się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Początki podziemnych tuneli X-16 sięgają prawdopodobnie jeszcze czasów budowania laboratorium i powstania jeziora w Jantarze. Podczas wizyty Naznaczonego w ośrodku badawczym, stały się one ostatnią drogą ucieczki z pełnego mutantów i anomalii X-16. Bohater przedostał się tam przez dziurę w podłodze, w pomieszczeniu z Kontrolerem, który zabił Ducha. Po przedarciu się przez kanały, protagonista udał się z powrotem do Sacharowa, a następnie opuścił Jantar.

OpisEdytuj

Lokacja ta jest częścią sporej sieci tuneli kanalizacyjnych, znajdujących się pod Laboratorium X-16. Miejsce to musiało być kiedyś bardzo toksyczne, bowiem radioaktywna woda znad Jantaru połączyła się z odpadami z laboratorium, obecnie jednak wszystko jest zasypane piaskiem oraz różnego rodzaju pozostałościami. Główny bohater musi przejść przez kanały, uciekając z X-16 przez dziurę w podłodze. Jest to ostatnia droga ewakuacji z jakiej może skorzystać główny bohater. Kanały nie są bezpiecznym miejscem, głównie z powodu licznych Snorków, a przede wszystkim przez Nibyolbrzyma, który zadomowił się w podziemiach.

  • Nibyolbrzym w tym miejscu jest jedynym mutantem tego typu w Jantarze.
  • W tunelu znajduje się rura gazowa, z której nieustannie bucha płomień. Co ciekawe, zadaje on znacznie większe obrażenia niż Spalacz lub jakiekolwiek inne źródło ognia.
  • Przy próbie przeciągnięcia ciała Ducha do kanałów, po wczytaniu tego poziomu, jego zwłoki znikną.
  • Nie jest jasne, w jaki sposób mutant wielkości Nibyolbrzyma dostał się do rury kanalizacyjnej i co jadł przez cały ten czas.