FANDOM

Kapitan Furtez to postać pojawiająca się tylko w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Kapitan Furtez był członkiem załogi "Ogończa" 2 podczas Operacji "Tor Wodny". Biorąc pod uwagę jego rangę, najprawdopodobniej był dowódcą oddziału na pokładzie "Ogończa" 2, który rozbił się w Żelaznym Lesie w Zatonie. Po rozbiciu Furtez i jego dwóch innych ludzi - Sierżant Gazda i St. Sierżant Szwejko - zostali zaatakowani przez Poltergeista. Najprawdopodobniej ranni i zszokowani żołnierze szybko padli ofiarami tego mutanta.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Major Diegtiariow po dotarciu do Żelaznego Lasu natrafia na Poltergeista odpowiedzialnego za śmierć żołnierzy, po zabiciu mutanta i zbadaniu Ogończy 2 znajduje mapy Kapitana Furteza, które opisują bezpieczną drogę z Zatonu do Jupitera. Nie pełni żadnej roli w grze.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Na samym początku gry warto przyjść do Żelaznego Lasu, ponieważ dzięki temu zdobędziemy lepsze wyposażenie.
  • To dziwne, że Furtez i jego ludzie są gorzej uzbrojeni od Kapitana Tarasowa i jego oddziału. Prawdopodobnie jest to spowodowane tym, aby bohater nie posiadał dobrej broni we wczesnych etapach gry.