FANDOM

„Nie... Co to ma być? Czekaj! Już po nas! Pomocy! Niech mi ktoś pomoże! Zabierzcie to ode mnie! Nie!”
— Kapitan Klimenko
Kapitan Klimenko to postać, która pojawiła się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Klimenko, podobnie jak Kapitan Tarasow, jest drugim najwyższym rangą Wojskowym, który ocalał z Operacji "Tor Wodny". Biorąc pod uwagę jego rangę można założyć, że jest doświadczonym weteranem w Zonie. Był w Ogończy 1. Jest dowódcą zwiadowców.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Kiedy Major Diegtiariow odnajduje ocalałych z Operacji "Tor Wodny" w opuszczonym mieście Prypeć, Klimenko jest jednym z niewielu, którzy przeżyli powtarzające się ataki Monolitu. Można go zobaczyć siedzącego na łóżku w głównym pokoju w Pralni. Podobnie jak z większością żołnierzy, nie można z nim porozmawiać; zamiast tego, jeśli Major spróbuje z nim porozmawiać, doradzi mu, aby porozmawiał z Kowalskim. Czasami można zobaczyć, jak gra na gitarze.

Podczas gdy Diegtiariow, Tarasow i jego oddział zostali wysyłani przez Kowalskiego do Szpitala, aby odzyskać Karabin Gaussa z rąk Kaznodziei, Klimenko i jego oddział (składający się z Sierżanta Ostrowskiego, Porucznika Siergiejewa i Sierżanta Waluszoka) są wysyłani na zwiad przez Kowalskiego. Kiedy Diegtiarow zgłasza śmierć Morozowa i odnalezienie niezidentyfikowanej broni, Kowalski otrzymuje wiadomość od Kapitana Klimenki. Podczas krótkiej transmisji Kapitan Klimenko prosi o pomoc, zanim radio się wyłącza. Nie otrzymawszy żadnej odpowiedzi, Pułkownik Kowalski prosi Majora Diegtiariowa o zbadanie sprawy.

Major Diegtiariow następnie udaje się do ich ostatniego znanego miejsca pobytu, gdzie znajduje ciała wszystkich czterech zwiadowców, pozornie zastrzelonych, pomimo nieobecności wroga w pobliżu. Kiedy Diegtiariow dowiaduje się, że drużyna widziała członków Monolitu w okolicy, Pułkownik Kowalski sugeruje, że zostali zabici przez nich i prosi Diegtiariowa o napad na Księgarnię (jeśli jeszcze tego nie zrobił), która służy jako placówka dla Monolitu.

Później, gdy Major Diegtiariow zostaje wysłany przez Kowalskiego, by uratować Porucznika Stecenko, i jest zmuszony do konfrontacji z Kontrolerem, Kowalski domyśla się, że oddział Klimenki napotkał wspomnianego mutanta i zostali przez niego zmuszeni do walki między sobą.

Powiązane zadania Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jego ciało nigdy nie zniknie, co pozwala Diegtiariow'owi na używanie go jako skrytki.
  • To jedyny Wojskowy w Zewie Prypeci, który gra na gitarze.

Galeria Galeria Edytuj