FANDOM

Kapitan D. F. Maksimienko to postać, która miała fizycznie pojawić się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Odpowiedzialny był za przeprowadzenie badań w Instytucie Badawczym "Agroprom". W plikach gry jego nazwisko nie jest napisane, ale oznacza Kapitana, który przebywa w instytucie na trzecim piętrze. Maksimenko nie występuje w grze, ale jest wspomniany w dokumentach "Operacja Agroprom" oraz przez Dezertera. Skarży się, że kapitan zarekwirował wóz, który był naprawiany przez niego i jeździł po instytucie naukowymDezerter dodaje również, że chce skorzystać z samochodu, aby opuścić Strefę. Donosi również, że Kapitan za drobne przewinienia wysyła żołnierzy do katakumb. Natomiast te kwestie dezertera również zostały wycięte z gry.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

SBU szuka dokumentów, dowodów i powodów powstania Strefy, zgodnie z jej rozkazem oddział Wojskowy dowodzony przez Maksimenkę przejął Instytut Badawczy Agroprom. Po zbadaniu lochów żołnierze znaleźli dokumenty potwierdzające nielegalną pracę naukowców w prywatnych laboratoriach klasy "X", które pomogły SBU w częściowym wyjaśnieniu przyczyny powstania Strefy. Jednak po nieudanej próbie zniszczenia Stalkerów z drugiej części Wojskowego Instytutu Badawczego, Wojsko poniosło pewne straty, a jeden z Stalkerów przedostał się do głównej bazy i ukradł znalezione dokumenty. Los kapitana jest nieznany.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Wieczorami i podczas alarmu przebywał w pokoju z dokumentami, a za dnia chodził po bazie. Jednak ostatecznie został usunięty z gry i zastąpiony przez przypadkowego Porucznika, który wykonuje swoje obowiązki za niego.
  • Był jednym z trzech Wojskowych w Cieniu Czarnobyla z rangą Kapitana, drugi to Dowódca placówki wojskowej w Kordonie, a trzeci to Dowódca Operacji "Monolit".
  • To bardzo okrutny dowódca, gdyż odbiera podwładnym ich własność oraz za karę wysyła do Podziemi Agropromu.
  • Był podobny do Majora Kuzniecowa i Dowódcy placówki wojskowej w Kordonie, jest to spowodowane tym, iż cała trójka używa tego samego modelu.
  • Mógł znaleźć się w rankingu 20 najlepszych stalkerów.