FANDOM

Karabin rodowy to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Łowca otrzymał tę strzelbę jako pamiątkę rodzinną, miał on ją ze sobą nawet po przybyciu do Zony. Pewnego dnia udał się na polowanie do Dziczy, ale sytuacja się skomplikowała i musiał stamtąd uciekać. Stalker przypadkowo upuścił swoją broń w tunelu, nieopodal rozbitego śmigłowca ekologów, nie mógł on jednak po nią wrócić, udał się zatem do baru, rozczarowany rozwojem sytuacji. Jakiś czas później Naznaczony wdał się z nim w rozmowę i dowiedział o zaginionym karabinie, po czym odnalazł go i zwrócił właścicielowi.

OpisEdytuj

Karabin rodowy to w gruncie rzeczy Obrzyn, spoczywający w tunelu pełnym anomalii elektrycznych, nieopodal rozbitego śmigłowca, należącego do ekologów. Jego właścicielem jest stalker o pseudonimie Łowca, który oferuje nagrodę za dostarczenie mu jego karabinu. Broń ta jest zasadniczo taka sama jak standardowy obrzyn, to niewielka strzelba o dużej sile ognia na krótkim dystansiei bardzo niskiej celności, nieskuteczna w walce na średni i długi dystans. Broń tak jest dobra dla kotów i nowicjuszy, ale w późniejszych etapach rozgrywki konieczna jest zmiana broni na lepszą. Obrzyn to broń manualna, można załadować do niej dwie loftki, po każdym oddanym strzale trzeba wyrzucić łuski i załadować kolejne dwa naboje. Kolejną z wad obrzyna jest bardzo niska szybkostrzelność oraz duży odrzut. Najczęściej korzystają z niego niedoświadczeni stalkerzy. Zaleca się jak najszybszą wymianę tej broni na inną, lepszą, choć ma ona przyzwoitą skuteczność w walce z mutantami.

Zalety ZaletyEdytuj

  • Duże obrażenia na krótkim dystansie
  • Niska cena

Wady WadyEdytuj

  • Fatalna skutecznośc na średnim i długim dystansie
  • Duży odrzut
  • Mała pojemność
  • Niska szybkostrzelność
  • Dostępny jest tylko jeden egzemplarz.

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Obrzyn BM-17 jest lżejszy i mniejszy niż oryginalna dubeltówka, ale skuteczny tylko na krótki zasięg. Jedna z broni często używanych przez początkujących.”

WystępowanieEdytuj

Znani posiadaczeEdytuj

Powiązane zadaniaEdytuj

  • Z powodu dwuwymiarowego widoku mapy, czasami gracze myślą, że broń leży w przyczepach nad tunelem, co nie jest prawdą. 
  • Wygląda tak samo jak zwykły obrzyn w każdym aspecie, ma taki sam opis, ikonkę, model oraz parametry.
  • Patrząc na ilość mutantów w Dziczy, trudno uwierzyć, że doświadczony stalker nie miał w zanadrzu innej broni oprócz stosunkowo słabego obrzyna.
  • We wcześniejszych bulidach gry bronią Łowcy miałbyć dwururkowy pistolet, broń ta jednak nigdy nie powstała.