FANDOM

Kartograf to postać wycięta ze S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

LegendyEdytuj

Opowieści o tajemniczym Kartofrafie zakrawają na mity. Według legend, mógł on się bardzo szybko i łatwo przedostać do dowolnego miejsca w Zonie. Podczas kiedy inni, nawet doświadczeni stalkerzy, tracili dużo czasu i energii na podróżach pomiędzy poszczególnymi regionami Zony, Kartograf dosłownie znikał w jednym miejscu i pojawiał się w drugim. Wynikać to miało z jego perfekcyjnej znajomości topografii poszczególnych terytoriów, znajomości wszystkich ścieżek oraz nietypowym zdolnością, które miał on posiadać. Inne legendy mówiły, że potrafił on tworzyć własne artefakty.

Dodatkowo, Kartograf miał posiadać mapy zupełnie nieznanych regionów Zony, których nikt wcześniej nie widział. Stalker ten podróżuje po Zonie, najczęściej po najtrudniej dostępnych jej terenach, potrafi on omijać wszelkie anomalie, unika on kontaku ze stalkerami, ponadto nie nosi także broni, ponieważ jej nie potrzebuje. Żadne mutanty, nawet te najgroźniejsze, nie atakują go. Nigdy jednak nie udało się zwerfyfikować miejskich opowieści o Kartografie.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

To był doświadczony stalker, nazywano go Kartografem, prawdziwe imiona legend często wychodzą na jaw lub znikają zupełnie, ewentualnie zastępowane są pseudonimami, tak też było w tym przypadku. Przez niektórych bywał nazywany Duchem Zony. Był oddany swojemu ulubionemu interesowi, który odziedziczył po ojcu, a ten po dziadku. Kiedy dotarł do strefy, podonie jak wszyscy nowi, obawał się o to co go tam spotka, z czasem jednak przyzwyczaił się do Zony i tworzył mapy poszczególnych rejonów zony; lasów, szlaków, jaskiń i innych miejsc, także takich, w których można przeczekać emisję. Postać ta, podobnie jak lokacja, w której się znajdowała, może zostać przywrócona za pomocą modyfikacji[1].

  • Kartograf jest jedną z postaci, która ma dar otrzymany od Zony, podobnie jak Szrama lub Doktor.
  • Lokacja w której miał się znajdować Kartograf, również została wycięta. 

Literatura LiteraturaEdytuj

  • Kartograf znajduje się w książce A. Gravitsky'ego " Zachistka ".
    • Z dialogów w tej książce wynika, że Kartograf jest członkiem Świadomosć-Z.
  • W książkach Andreja Levitsky'ego " Wybór Broni" i "Serce Zony" główni bohaterowie są osobiście zaznajomieni z Kartografem. Również w książce podano interesujący opis jego mieszkania.
  • Również w książkach A. Levitsky'ego Jestem Stalkerem, Kartograf jest jedną z głównych postaci.
  • W książce Jestem Stalkerem. Nowy wybór broni, grupa stalkerów prowadzona przez głównego bohatera i Garstka udaje się w podróż używając stworzoną przez niego mapę. Główną cechą mapy było to, że po Emisji mapa uległa zmianie wraz z anomaliami, które zmieniały swoje położenie.
  • W książce  Jestem Stalkerem. Narodziny Zony, kartograf pojawia się w końcowym produkcie i pomaga głównemu bohaterowi w wykonaniu zadania.

PrzypisyEdytuj

  1. S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, Anarchy Cell design document