FANDOM

„Nieście śmierć tym, którzy odrzucili świętą moc Monolitu.”
— Kaznodzieja
Kaznodzieja to dowódca Monolitu pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Nie wiadomo kiedy dokładnie Kaznodzieja został wcielony do Monolitu, prawdopodobnie początkowo mógł pełnić inną rolę, dopiero z czasem otrzymał wyższy stopień, mógł też zostać mianowany na tę funkcję zaraz po jej utworzeniu. Dokładny czas pobytu Kaznodziei w Monolicie jest niejasny. W roku 2012 przewodził dużej grupie Monolitianów, która miała za zadanie powstrzymać ewakuację żołnierzyPrypeci oraz zlikwidować StriełokaMonolit jednak nie osiągnął żadnego z zakładanych celów (przynajmniej tych oficjalnych).

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

To prawdziwy fanatyk i lider Monolitu, który kontynuuje indoktrynację Stalkerów tej frakcji, nawet po zniszczeniu Świadomości-Z. Zazwyczaj wysyła żołnierzy, aby wykonywali operacje w terenie, podczas gdy głosi on swoje kazania dla pozostałych członków frakcji, podnosząc ich ducha walki jednocześnie zapewniając wsparcie ogniowe swoim Karabinem Gaussa.

Pierwsza główna misja w Prypeci polega na sprowokowaniu Kaznodziei do działania, aby zespół Wojskowy pod dowództwem Kapitana Tarasowa mógł zlikwidować go i przejąć Karabin Gaussa. Po zajęciu pozycji przez Diegtiariowa i Tarasowa, oraz zabiciu trzech Monolitian, Kaznodzieja pojawia się na dachu i zabija Starszego Sierżanta Morozowa, po czym zaczyna głosić kazanie, które brzmi w następujący sposób:

"Dziękujemy Ci, Monolicie, za ujawnienie nam sprytnych planów twoich wrogów. Niech światło twoje świeci nad duszami tych dzielnych wojowników, którzy poświęcili życia w służbie twojej woli. Naprzód wojownicy Monolitu, pomścijcie swoim poległych braci, którzy błogosławieni są w jedności z Monolitem. Nieście śmierć tym, którzy odrzucili świętą moc Monolitu."
Kazanie Kaznodziei

Kaznodzieja wówczas zginął z rąk Majora Diegtiariowa, spadając z dachu, a jego broń, która spadła razem ze swoim panem, zostaje poważnie uszkodzona.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Nie ma możliwości uratowania St. Sierżanta Morozowa, niezależnie jak szybko zareaguje protagonista, Kaznodzieja i tak zabije żołnierza. Jest to liniowe rozwiązanie zastosowane w rozgrywce.
  • Sama obecność Kaznodziei oraz jego kazań potwierdzają teorię, że Monolit jest frakcją noszącą znamiona sekty religijnej.
  • Porusza się tak samo jak Zombie.
  • Nie będzie atakował podczas głoszenia kazania, dlatego zalecane jest jak najszybsze zabicie go, w przeciwnym wypadku będzie w stanie wybić cały oddział.
  • We wcześniejszych etapach rozwoju gry planowano, że karta do Laboratorium X-8 miała być w jego posiadaniu.
  • W przeciwieństwie do rosyjskiej wersji gry, w angielskiej wersji Kaznodzieja, podobnie jak inni Monolitianie, ma monotonny, "bezbarwny" głos.

Galeria Galeria Edytuj

Kaznodzieja Monolitu

Kaznodzieja wygłaszający modlitwę