FANDOM

Kombinezon Ducha pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

OpisEdytuj

Jest to unikalna wersja Kombinezonu "Świt", której właścicielem był Duch, jeden z legendarnych stalkerów w Zonie i członek Grupy Striełoka. Kombinezon Ducha charakteryzował się pewną cechą specjalną, w stosunku do tradycyjnego odpowiednika, zapewniał on bowiem bonus do regeneracji zdrowia wynoszący aż 600%. Dodatkowo, kombinezon ten miał zintegrowaną maskę tlenową z noktowizorem pierwszego poziomu. Po śmierci Ducha w Laboratorium X-16 kolejnym i zarazem ostatnim jego właścicielem był Striełok, jeden z jego najlepszych przyjaciół.

Pochodzenie kombinezonuEdytuj

Nie jest jasne kiedy Duch wszedł w posiadanie tego kombinezonu i jak go zdobył, legenda głosiła jednak, że nie musiał on w ogóle używać apteczek, z uwagi na fenomenalne możliwości regeneracyjne, jakie posiadał po założeniu swojego kombinezonu. Stalker ten, według opowieści, miał znaleźć ten kombinezon w anomalii, nosił go aż do swojej śmierci w roku 2012. [1]

Zalety ZaletyEdytuj

  • Zrównowazona ochrona.
  • Wysoki poziom regeneracji zdrowia.
  • Niewielka waga.
  • Wbudowany noktowizor I generacji.

Wady WadyEdytuj

  • Ograniczona dostępność.
  • W późniejszych etapach rozgrywki może być konieczność zmiany kombinezonu na lepszy, który zapewnia większą ochronę.

Opis w grzeEdytuj

„Podobno stalker, zwany Duchem, nigdy nie nosi ze sobą apteczki. Wszystkie rany goją się u niego w mgnieniu oka. Ludzie mówią, że ma niezwykły kombinezon, który zdobył w anomalii.”

Powiązane zadaniaEdytuj

„Mamy dla ciebie zlecenie. Niedawno wynajęliśmy stalkera, aby dostać się do laboratorium. Już na początku zauważyłem jego niezwykły kombinezon. Stalker powiedział, że ten kombinezon zapewnia mu regenerację (...). Generalnie, stalker ten nie wrócił już z laboratorium, a ja chętnie bym kupił ten kombinezon.”
Zadanie zlecone przez Ekologów można wykonać przy okazji wypełniania innego zadania, polegającego na wejściu do Laboratorium X-16. Po przedostaniu się do wnętrza ośrodka, należy znaleźć pomieszczenie, w którym przebywa Kontroler i wziąć kombinezon ze zwłok Ducha, a następnie dostarczyć do zleceniodawcy. W zamian, Sacharow przekaże bohaterowi inny, dużo lepszy kombinezon - SSP-99M.

LokalizacjaEdytuj

  • Przedmiot występuje jedynie w pierwszej części sagi i można znaleźć przy zwłokach jego właściciela - Ducha, wewnątrz Laboratorium X-16. Ciało znajduje się w pokoju, w którym przebywa Kontroler, który zabił stalkera. Nie ma innej możliwości wejścia w posiadanie tego kombinezonu.

  • Kombinezon Ducha jest ulepszony, mimo iż w tej części gry nie ma możliwości wprowadzania ulepszeń do broni i kombinezonów.
  • Kombinezon wygląda dokładnie tak samo jak jego standardowy odpowiednik.
  • To ciekawe, że Sacharow zauważył, że kombinezon Ducha jest unikalny, gdyż jego wygląd jest dokładnie taki sam jak jego standardowego odpowiednika.
  • Duch prawodpodobnie nie mógł wykorzystać zdolności regeneracyjnych kombinezonu w walce z Kontrolerem, z uwagi na fakt, że mutant ten zadaje obrażenia także natury psychicznej, a nie wyłącznie fizycznej. Być może zginął więc zanim zbliżył się do mutanta.
  • Warto przyjąć ofertę Sacharowa, gdyż na tym etapie rozgrywki trudno o lepszy kombinezon, w dodatku za darmo, przy czym SSP-99M zapewnia znacznie lepszą ochronę niż Kombinezon Ducha.

PrzypisyEdytuj

  1. gamedata/configs/misc/unique_items.ltx - health_restore_speed = 0.0006