FANDOM

Kompleks testujący produkt nr. 62 to podziemny ośrodek badawczy w Zatonie, występujący w S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci.

HistoriaEdytuj

Było to miejsce, w którym był przeprowadzano badania na Obiekcie 62 - Karabinie Gaussa. Ośrodek jest zlokalizowany w Zatonie pod Żelaznym Lasem. Prototypowa broń energetyczna, zwana także Projektem 62, wciąż znajduje się w ośrodku, choć z pewnością stworzono więcej egzemplarzy. Wewnątrz można dostrzec przestrzeń z torami oraz pojazdem szynowym, a także duże ilości metalowych płyt, na których testowano Karabin Gaussa. Ośrodek był częściowo autonomiczny, część materiałów do prac trzeba było dostarczać z innych kompleksów badawczych.

OpisEdytuj

Ośrodek jest znacznie większy niż się wydaje jednak znaczna jego część pozostaje niedostępna. Na niższych poziomach dostępna jest sieć torów kolejowych prowadzących do Fabryki Jupiter. Co ciekawe to sam Żelazny las był wykorzystywany jako źródło energii dla eksperymentalnej broni. W kompleksie badawczym można natrafić na dokumentację dotyczącą Obiektu 62 oraz przebiegu prac nad nim. Ponad to znajdują się tam harmonogramy dostaw oraz instrukcje dla naukowców, a także Żółta karta wstępu X8. Badacze sporządzali także notatki oraz raporty na temat eksperymentów i samej broni. Po powstaniu Zony ośrodek badawczy pozostawał opuszczony.

Dokumenty z Fabryki JupiterEdytuj

Jest to zestaw dokumentów, znajdujący się w fabryce w Jupiterze, w budynku administracyjnym, na ostatnim piętrze. Po odnalezieniu dokumentacji, protagonista zostanie zaatakowany przez Najemników Czarnego, oddział ten rozdzieli się, tak aby zaatakować bohatera na prawie każdym piętrze budynku. Informacje zawarte w dokumentach nawiązują do Karabinu Gaussa i procedur związanych z czynnościami testowymi tej broni.

Ten zestaw dokumentów zawiera informacje o zaplanowanych dostawach Karabinów Gaussa. Z raportu wynika, że niektóre modele były uszkodzone podczas transportu. Z dokumentów jasno wynika, że zdołano stworzyć co najmniej kilka sprawnych egzemplarzy broni energetycznej tego typu, resztę skierowano do sekcji naprawczej.

Jest to kartka z notatką, zawierająca informacje o zaplanowaniu ewakuacji sekcji produkcyjnej Karabinu Gaussa. Wydarzenia te mają związek z zamykaniem tunelu Prypeć-1 oraz odcinania drogi do Prypeci. 

Ten zestaw dokumentów zawiera raporty na temat ewakuacji personelu fabryki w Jupiterze do podziemnych ośrodków badawczych, sytuacja ta miała zostać omówiona przez kadrę kierowniczą, plan jednak nie doszedł do skutku, gdyż ewakuacja zakończyła się niepowodzeniem. 

Jest to zestaw dokumentów, w których znajdują się informacje o dostawie Karabinu Gaussa drogą podziemną, przewóz broni normalną drogą mógłby się okazać problematyczny. Według informacji z tego dokumentu, tunel Prypeć-1 zamknięto tuż po przewiezieniu przez niego Obiektu 62. 

W tym zestawie dokumentów można znaleźć plany podziemnego tunelu Prypeć-1, a także procedury mające na celu zabezpiecznie tunelu. Dokumenty te mają kluczowe znaczenie, należy je dostarczyć Azotowi, aby mógł on otworzyć wrota tunelu. 

Jest to plik z dokumentami zawierającymi informacje na temat procedur wypełniania tunelu Prypeć-1 dwutlenkiem węgla, a także instrukcje dla personelu, który musiał od tamtej pory pracować w specjalnych kombinezonach z zamkniętym obiegiem powietrza. Zgodnie z informacjami zawartymi w dokumentach, rozkaz zamknięcia tunelu został wydany przez Departament 1.

Jest to zestaw dokumentów, w któych zapisany jest harmonogram pracy nad zamykaniem i uszczelnianiem tunelu Prypeć-1. Raport obejmuje cały rozwój pracy od momentu rozpoczęcia odizolowywania tunelu, aż do jej zakończenia oraz zalecenia wysłania tego raportu do przełożonych. Zebranie tej dokumentacji jest kluczowe, w przeciwnym wypadku Azot nie będzie w stanie otworzyć wejścia do podziemi farbryki Jupiter.

Są to tajne dokumenty znajdują się w podziemiach Żelaznego Lasu. Opisują one specyfikację techniczną urządzenia elektromagnetycznego, który później był szerzej znany jako Karabin Gaussa. Nie jest jasne do kogo adresowana była wiadomość, ale widnieje na niej podpis Lebiediewa, który ówcześnie pracował w ośrodku.

  • Nie jest jasne skąd w kompleksie wziął się Nibyolbrzym, drzwi do pomieszczenia, w którym się znajdował były za małe, aby mutant mógł się w nich zmieścić, dodatkowo nie miał co jeść przez cały czas.
  • Trudno ustalić skąd w ośrodku wzięły się Zombie, gdyż wewnątrz kompleksu nie było Kontrolera, nie oddziałuje tam również promieniowanie PSI. Co ciekawe wszystkie Zombie są wyposażone w broń i kiedyś byli Stalkerami, patrząc na ich PDA. To ciekawe, gdyż cały kompleks był zapieczętowany, a za czasów jego działalności prawdopodobnie nie zezwalano na noszenie broni i na pewno nie mogły tam wchodzić postronne osoby.
  • Czasami pojawia się błąd, który powoduje, że drzwi do ośrodka same się otwierają, można wtedy dostać się do środka szybciej niż przewiduje to fabuła.

GaleriaEdytuj