FANDOM

Możliwość komunikowania się to jeden z kluczowych elementów rozgrywki w serii S.T.A.L.K.E.R..

Informacje ogólneEdytuj

Rozmowa z najemnikami Striełoka

Rozmowa w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

Komunikacja w rozgrywce jest jednym z najważniejszych jej elementów, dzięki któremu można porozumiewać się z NPC, a co za tym idzie handlować, przyjmować zlecenia, przekazywać lub uzyskiwać pieniądze oraz informacje. Komunikacja możliwa jest z niemal wszystkimi postaciami, które można napotkać, zdarzają się także stalkerzy, z którymi nie można rozpocząć dialogu.

Po rozpoczęciu rozmowy pojawia się okno dialogowe, w którym awarta jest cała treść konwersacji oraz poszczególne opcje dialogowe. Po wejściu w interakcję można rozpocząć handel, przyjmować zlecenia, słuchać historii lub nawet prowokować. Niekiedy rozmowa poprzedza kluczowe elementy fabularne lub ważne wydarzenia, w takim przypadku wcześniejsze rozpoczęcie rozmowy jest konieczne by móc kontynuować lub główni bohaterowie nie mają możliwości nierozpoczącia rozmowy kiedy jest to liniowy element fabuły.

Podczas rozgrywki NPC nie muszą się nawzajem widzieć by się porozumiewać, mogą to robić na odległość lub poprzez radio. W miarę wykonywania kolejnych zadań zleceniodawcy mogą często informować głównego bohatera za pośrednictwem PDA, co szczególnie często ma miejsce w drugiej części serii. Gracz jednak nigdy nie odpowiada na takie wiadomości, ma on możliwość odpowiadania tylko w bezpośredniej rozmowie poprzez okna dialogowe.