FANDOM

„Kiedy postać zostanie trafiona, może zacząć krwawić. Krwawienie sprawia, że nieustannie traci się zdrowie. Im poważniejsze (zielona ikona oznacza słabe krwawienie, czerwona oznacza poważny krwotok), tym szybsza utrata zdrowia. Z czasem krwawienie samo ustaje, lecz nawet poważny krwotok można natychmiast zatamować przy pomocy bandaży”

Krwawienie to jeden z parametrów pojawiający się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

Informacje ogólneEdytuj

Paramter ten określa poziom utraty krwi głównego bohatera i ma bezpośredni wpływ na zdrowie. Krwawienie jest następstwem otwartych ran, które powstają w wyniku walki lub wypadku i prowadzi do stopniowego osłabiania organizmu, a przypadku braku środków zaradczych, śmierci. Można wyróżnić trzy etapy krwawienia, każde z nich można zatamować za pomocą bandaża lub poprzez użycie apteczek.

Trzy etapy utraty krwiEdytuj

  • Słabe - Jest to słabe krwawienie, z reguły samo mija z czasem, niekiedy może być konieczne użycie pojedynczego bandaża.
  • Średnie - Ten poziom określa poważną ranę, która wymaga użycia apteczki lub kilku bandaży, jest dosyć poważnym zagrożeniem dla zdrowia.
  • Silne - Ten poziom krwawienia powoduje bardzo szybką utratę krwi i zalecane jest natychmiastowe użycie apteczki lub dwóch, na tym etapie może nastąpić szybka utrata zdrowia. W Czystym Niebie po kilkunastu sekundach powoduje natychmiastową śmierć, nawet jeśli pasek życia nie skończy się.

Unikanie krwawieniaEdytuj

  • Używanie bandaży - najprostszy i naskuteczniejszy sposób tamowania krwawienia.
  • Używanie apteczek - Apteczki mogą jednoczęśnie zatamować krwawienie oraz przywrócić utracone zdrowie.
  • Artefakty - Niektóre artefakty poprawiają krzepnięcie krwi, dzięki czemu ograniczają krwawienie.
  • Przeczekanie - Działa tylko w przypadku lekkiego krwawienia.
  • Barwinek - Środki medyczne jak barwinek poprawiają krzepnięcie krwi, co pomaga ograniczych krwawienie.
  • Pomoc od lekarza - Medycy mogą szybko wyleczyć bohatera ze wszystkich dolegliwości
  • Sen - Podczas snu zdrowie regeneruje się.
  • Dotarcie do Oazy - Rany tych, którzy przebywają w Oazie, goją się same.

ArtefaktyEdytuj

Artefakty redukujące poziom krwawieniaEdytuj

Artefakty powodujące krwawienieEdytuj

Porady PoradyEdytuj

  • Jeśli bohater poniósł obrażenia oraz jednocześnie krwawi to lepiej jest od razu użyć apteczki niż bandaży, apteczka zawiera już w sobie bandaż, można więc część oddzielnych bandaży zostawić na zapas.
  • Najtańszą metodą leczenia jest przebywanie w Oazie lub spanie.
  • Najczęściej krwawienie pojawia się po walce z mutantami lub otrzymaniu rany postrzałowej, co ciekawe, może się ono pojawić także przy upadku z wysokości czy otrzymaniu dużych dawek promieniowania.
  • W trzeciej części serii można wybrać skrót użycia bandaża, wówczas będzie można używać go nawet podczas walki, nie wchodząc do ekwipunku.