FANDOM

Kryjówka Najemników to miejsce w Dziczy, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

HistoriaEdytuj

Miejsce, które w 2012 roku Najemnicy wybrali na swoją kryjówkę, zostało wybrane tak, aby można było zaskoczyć przeciwników wchodzących do Dziczy z terenów Rostoku ostrzałem snajperskim. Kryjówka była dobrym miejsce pod względem konstrukcyjnym oraz geograficznym, składała się z dwóch długich korytarzy na parterze i pierwszym piętrze, dlatego też w przypadku przedostania się przeciwników do środka można było łatwo ich zlikwidować, jako że w środku nie było zbyt wielu osłon. Dodatkowo, znajdowała się ona dokładnie na wprost od wejścia do Dziczy od strony Rostoku. 

OpisEdytuj

Kryjówka to podłużny budynek, składający się z dwóch kondygnacji, z dosyć dużymi dziurami w ścianie, dwie z nich są pozostałościami po oknach, dwie kolejne prawdopodobnie są wynikiem wybuchu granatu lub innego rodzaju ładunku. Przechodząc przez budynek można udać się w głąb terytorium Dziczy. Tuż za budynkiem swój niewielki obóz mają Bandyci, ulokowani pomiędzy kontenerami, nieopodal, w pobliżu Wieży Strażniczej, rezydują natomiast Najemnicy. 

Największym problemem może być zbliżenie się do kryjówki od frontu, a także działania wewnątrz budynku. Aby dostać się do niej należy wykorzystywać osłony jakie są do dyspozycji i ostrożnie posuwać się coraz dalej. Następnie można posłużyć się granatem ręczny i wrzucić go do dziury w ścianie, powinno to natychmiast uśmiercić znajdujących się w środku Najemników. Alternatywnie można przedostać się do środka i wejść na górę po drabinie, a następnie zlikwidować dwóch Najemników przy użyciu broni palnej.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Po wizycie Naznaczonego w Dziczy, miejsce to opustoszało, Najemnicy próbowali zabić bohatera, kiedy ten zbliżał się do kryjówki, jednak ten korzystając z osłon jakie miał do dyspozycji, przedostał się do środka i wyeliminował wrogów. Od tamtej pory miejsce to pełniło rolę przejścia w głąb dziczy, było używane zarówno przez Bandytów, Samotników oraz Powinność.

Schowek SoC SchowkiEdytuj

PrzedmiotyEdytuj

W niewielkim pomieszczeniu, tuż przed kryjówką, po prawej stronie (tam gdzie powadzą schodki) można znaleźć bandaże oraz prowiant po rozbiciu drewnianych skrzyń. Należy jednak uważać, ponieważ często pojawiają się tam anomalie Elektro.

  • Tuż przed wejściem do kryjówki od strony Rostoku trzeba uważać na anomalię grawitacyjną (zwykle jest to Trampolina lub Karuzela), która często tam występuje.