FANDOM

Kryształ (ang. Cristal, rus. Кристалл) to artefakt występujący w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Kryształ to artefakt powstający w anomaliach termicznych, raczej rzadko występujący, co powoduje, że stalkerzy bardzo go cenią. Charakteryzuje się czerwonawą barwą oraz spiczastym kształtem. W pierwszej i drugiej części serii ogranicza on wytrzymałość bohatera, w zamian oferując wzmocnienie ochrony przed promieniowaniem, w trzeciej części serii natomiast poprawia ochronę termiczną, narażając użytkownika na działanie niewielkich dawek promieniowania radioaktywnego.

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Powstaje, gdy do “Spalacza” wpadają metale ciężkie. Idealnie usuwa promieniowanie. Bardzo ceniony przez stalkerów i ciężki do znalezienia.

CNM Czyste NieboEdytuj

„Tworzy się w strefach anomalii o wysokiej aktywności termicznej. Pochłania nadmiar ciepła, przy czym pozostaje chłodny w dotyku. Promieniuje.

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Ten artefakt powstaje w strefach anomalii o wysokiej aktywności termicznej. Aktywnie pochłania ciepło, pozostając zimnym w dotyku. Emituje promieniowanie.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Artefakt ten jest najrzadziej spotykany w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.
  • Jako że jest to artefakt pochodzący z anomalii termicznych, właśnie przy nich można go znajdować najczęściej.