FANDOM

Sklep z książkami to miejsce w Prypeci, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Historia Edytuj

W miejscu tym mieszkańcy miasta oraz goście mogli nabywać lektury oraz czasopisma. Obiekt znajduje się w południowo-zachodniej części miasta, od chwili katastrofy Elektrowni Atomowej w Czarnobylu pozostawał opuszczony, będąc okazjonalnie zajmowanym przez mutanty, następnie wpadł w ręce Monolitu. W roku 2012 budynek był szturmowany przez grupę dowodzoną przez Majora Diegtiarowa, z misją likwidacji sił Monolitu, istniało bowiem podejrzenie, że to właśnie Monolit odpowiedzialny jest za zniszczenie oddziału zwiadowczego, który dokonywał rekonesansu w tym regionie. Po wyeliminowaniu przeciwników misja zakończyła się powodzeniem, a Monolit nie zajmował już tego miejsca ponownie.

Opis Edytuj

Zajmowany jest przez drużynę żołnierzy Monolitu, którzy mają tam przyczółek. Z tyłu znajduje się nadajnik antenowy, przez który żołnierze otrzymywali rozkazy od naukowców Grupy. Wchodząc do budynku można zauważyć kilku członków frakcji Monolit, którzy siedzą otaczając nadajnik, będąc w jakiegoś rodzaju transie. Jest to urządzenie komunikacyjne podobne do tego w Pałacu Kultury z pierwszej części serii, które służy Monolitowi do komunikacji z centralą. To pokazuje w jaki sposób Świadomość-Z była w stanie kontrolować umysły Stalkerów, którzy byli ofiarami programowania umysłu. Lokacja jest przedmiotem zadania u Wojskowych, poza tym nie pełni żadnej ważnej roli. Monolit w przypadku utraty jakiejś lokacji podejmuje decyzje o jej odzyskaniu lub zajęciu innej, zatem utrata sklepu z książkami nie ma wielkiego wpływu na sytuację strategiczną w Prypeci. Po wykonaniu zadania miejsce to nie pełni już żadnej ważnej roli, w trybie freeplay mogą się tam pojawiać Najemnicy oraz Samotnicy, poszukujący cennych rzeczy.

Zadania Edytuj

Pułkownik Kowalski zleca głównemu bohaterowi zadanie zebrania drużyny i udania się do sklepu z książkami w celu likwidacji oddziału Monolitu, który zajmuje to miejsce. Trzyosobowy zespół musi udać się do tej lokacji i wdać się w walkę z przeciwnikami. Po zabiciu przeciwników i złożeniu raportu dowódcy, zadanie kończy się powodzeniem.

Przedmioty Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • W licencjonowanej wersji gry znajduje się błąd, przez który Wano i Porucznik Sokołow z jakiegoś powodu zaczną strzelać do Majora Diegtiariowa. Czasami zdarza się to po bitwie, podczas badania anteny. Zaleca się wówczas systematyczne zapisywanie podczas zadania.
  • Po wymianie ognia, prawie wszystkie ciała fanatyków znikną.
  • Od czasu do czasu można to spotkać małe stado Nibypsów.
  • Przy antenie fanatycy wypowiadają takie zwroty jak "Dlaczego nas opuściłeś, o Monolicie?", "Czekamy na twoje rozkazy, o Monolicie". Te słowa dubbingowała ta sama osoba, co Wstrząsa.
  • W pirackiej wersji gry jest błąd polegający na tym, że Wano i Porucznik Sokołow podczas misji mogą umrzeć.

Galeria Edytuj

W grze Edytuj

W rzeczywistości Edytuj