FANDOM

Kurtka Bandytów to ubranie pojawiające się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

Kurtka Bandytów jest podobna do skórzanej kurtki, różni się natomiast kolorystyką, jest ona czarna, ma jasny kaptur. Kurtka ta zwyczajowo używana jest jedynie przez Bandytów, którzy noszą także granatowe spodnie oraz jasne, wysokie buty. Parametry ochronne kurtki są bardzo niskie, używana jest głównie przez niedoświadczonych członków frakcji Bandytów, którzy nie mają pieniędzy na nic lepszego. Zazwyczaj, Bandyci, którzy noszą takie kurtki mają ze sobą także plecaki. Kurtka Bandytów zapewnia minimalnie lepsze atrybuty niż standardowa skórzana kurtka, to wciąż jednak dalece niewystarczające na wyzwania jakie czekają w Zonie.

Zalety ZaletyEdytuj

  • Niewielka waga
  • Niska cena
  • Dostępność

Wady WadyEdytuj

  • Bardzo słabe parametry ochronne
  • Brak noktowizora

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Typowy strój bandyty - skórzana kurtka z elementami kevlarowymi. Zapewnia absolutnie niewystarczającą ochronę w surowych warunkach Zony.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Tradycyjny strój bandytów - skórzana kurtka z wszytymi elementami pancerza. Nie stanowi właściwie żadnej ochrony przed surowymi warunkami panującymi w Zonie. Kurtka zawiera pojemnik na dwa artefakty.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii kurtka przewyższa wartością niektórych atrybutów obronnych zwykłą skórzaną kurtkę, bonus w tym przypadku wynosi zaledwie 5%, co zasadniczo nie wypływa realnie na bezpieczeństwo właściciela. Kurtka może zostać znaleziona w Dolinie Mroku, w ich głównej bazie, schowana jest ona w piwnicy. Kolejna kurtka tego typu może zostać odnaleziona w Kryjówce Striełoka. być może służyła grupie jako zapasowe ubranie, na wypadek zniszczenia kombinezonu przez któregoś z członków zespołu. Kolejnym miejscem, gdzie można znaleźć kurtkę jest nieopodal schowka Żwawego oraz w opuszczonym budynku na przeciwko stacji pojazdów.

CNM Czyste NieboEdytuj

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo kurtka Bandytów posiada takie same atrybuty jak skórzana kurtka, sprzedaje ją Sidorowicz oraz Ząb. Istnieje możliwość ulepszenia kurtki przez techników, za 3100RU można dokonać siedmiu ulepszeń, to jednak wciąż zbyt mało, aby móc poczuć chociaż namiastkę bezpieczeństwa w Zonie. Z reguły na tym etapie rozgrywki bohater powinien już dysponować Kombinezonem CS-3a, zdobytym na Wielkich Bagnach, w zamian za wykonywanie zleceń dla Czystego Nieba.

  • To jeden z najsłabszych kombinezonów w grze.
  • Istnieje unikalna odmiana kurtki bandytów, zwana Kurtką Kołcza.
  • Kurtka w każdej części wygląda tak samo.
  • Ulepszone kurtki mają zwiększone parametry, w stosunku do tradycyjnych odpowiedników, zachowują natomiast identyczny wygląd.