FANDOM

„To może dla odmiany zrobiłbyś coś użytecznego? Zwłaszcza, że mam coś, co mogłoby cię interesować...”
— Kutwa
Kutwa jest handlarzem Wolności pojawiającym się w S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Kutwa jest zastępcą Łukasza oraz kierownikiem magazynu Wolności. Otrzymał swój przydomek za chciwość do handlu. Jego asortyment obejmuje głównie leki, broń, amunicję i kombinezony.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Pracuje jako główny przedsiębiorca w swojej frakcji i można go znaleźć w głównym budynku siedziby frakcji Wolność. Za pierwszym razem, gdy Naznaczony z nim porozmawia, zleca mu misje polegającą na wybiciu wszystkich Pijawek w pobliskiej wiosce (to zadanie można również wykonać dla Mruka). Rodzaj przedmiotów, które sprzedaje, zależy od relacji Naznaczonego z Wolnością.

Jeśli Naznaczony wykonał dla Wolności sporo misji, Kutwa będzie sprzedawał lepszy i droższy sprzęt taki jak karabin snajperski SVUmk-2 i Egzoszkielet. Od czasu Patchu 1.0005 szansa na sprzedaż Egzoszkieletów wzrosła, ale cena pozostała taka sama, czyli 200 000 rubli.

W przeciwieństwie do innych handlarzy, Kutwa nie ma nieograniczonej ilości pieniędzy na wymianę handlową co oznacza, że Naznaczony nie może angażować się z nim w handel na wysokim poziomie jeśli nie osiągnie równowagi, kupując od niego przedmioty. Prawdopodobnie stąd też wziął się jego pseudonim, "Kutwa", czyli osoba, która nie lubi wydawać pieniędzy.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jest uderzająco podobny do Maxima R. Popenkera, twórcy strony internetowej z bronią "www.world.guns.ru". Podczas tworzenia komponentu broni w grze wykorzystano dane z tej strony, więc najprawdopodobniej programiści postanowili "podziękować" w jakiś sposób twórcy.
  • Na swoim stole ma kilka przedmiotów, w tym lornetkę, nóż i AKM-74/2. Niestety, nie są one możliwe do zdobycia nawet po jego zabiciu.
  • Kutwa to jedna z czterech postaci w serii, które noszą okulary (nie licząc Zombie).
  • W plikach gry można znaleźć model Samotnika z twarzą Kutwy.
  • Słowo "kutwa" jest archaiczne i odnosi się do bardzo skąpej osoby.
  • Jeśli zostanie zabity, cały jego asortyment znika. Logicznym wytłumaczeniem jest to, że cały asortyment jest w magazynie - deweloperzy chcieli, aby gracz nie był w stanie zdobyć dużo sprzętu za pomocą jednego strzału bądź ciosu nożem.

Galeria Galeria Edytuj