FANDOM

Lądowisko dla helikopterów to lokacja w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

HistoriaEdytuj

W roku 2012 na lądowisku awaryjnie lądował śmigłowiec Mi-24Ogończa 1, biorący udział w operacji "Tor Wodny". Śmigłowiec szczęśliwie wylądował nie rozbijając się, podejście jednak było na tyle silne, ze zginęło dwóch członków załogi. Później oddział ewakuował się do Prypeci.

OpisEdytuj

Jest to średniej wielkości obiekt będący lądowiskiem dla śmigłowców, znajdujący się na południe od Stacji Janów. Teren jest ogrodzony murem dookoła, pozostawiono jedynie wolną przestrzeń od strony południowej, ale cała ta część terenu została zaminowana. Na terenie lądowiska można zauważyć niewielki budynek.

Porady PoradyEdytuj

  • W trzeciej części serii miny są niewidoczne, można je wykryć tylko rzucając śruby, które powodują charakterystyczne kliknięcia.
  • Mutanty zawsze wbiegają na pole minowe dopiero po zbadaniu przez bohatera wraku śmigłowca. Jest to liniowa część fabuły i nie da się jej pominąć.
  • Można to obejść bez rzucania śrub poprzez obejście to trzymając się drogi przy płocie, który znajduje się na prawo przed samą drogą na lądowisko. Aby obejść drogą przez płot, należy trzymać się drogi przy płocie od strony pola minowego.

  • To jedno z największych lądowisk dostępnych w serii.
  • Być może Wojskowi przeszli przez pole minowe dzięki detektorom lub doskonale orientowali się w temacie pól minowych, gdyż przeszli oni całe pole minowe tracąc tylko jednego człowieka. 
  • Niektóre opowieści Stalkerów o tym miejscu sugerują, że kiedyś z lądowiska korzystali żołnierze armii ZSRR.