FANDOM

Leczący Beryl-5M to kombinezon pojawiający się wyłącznie w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

OpisEdytuj

Jest to unikalna wersja kombinezonu Beryl-5M, przeznaczonego dla Wojskowych w Zonie. Dodatkowym atrybutem, który posiada ten model kombinezonu jest spowolnienie krwawienia o 200%. W połączeniu z dosyć dobrą ochroną przeciwko niskokalibrowej broni oraz zadrapaniom, czyni to Beryl-5M bardziej uniwersalnym kombinezonem, jeszcze lepiej sprawdzającym się w walce. [1]

Reszta atrybutów jest taka sama jak w przypadku standardowego odpowiednika tego kombinezonu, niestety włączając w to pewne jego słabe punkty, którymi niewątpliwie nadal pozostają niewielka ochrona przed anomaliami oraz promieniowaniem. W późniejszych etapach rozgrywki, bohater będzie jednak zmuszony do sięgnięcia po lepszy kombinezon.[2]

Zalety Zalety Edytuj

  • Brak konieczności posiadania bandaży
  • Dobra ochrona na wczesnych etapach gry
  • Wbudowany noktowizor I generacji

Wady Wady Edytuj

  • Słaba ochrona przed anomaliami
  • Duża waga
  • Szybkie zużywanie się

Opis w grzeEdytuj

„Materiał, z którego wykonany jest kombinezon, został nasączony płynem streptozoidalnym, który przyśpiesza gojenie się ran.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

Kombinezon może zostać odzyskany w Laboratorium X-16, nieopodal wejścia leżą zwłoki jednego z komadnosów Specnazu, który wciąz ma przy sobie ten model Beryla-5M. Ciało żołnierza znajduje się tuż przy worku z piaskiemm leży on zaraz przy pojeździe opancerzonym BTR-70. Co ciekawe, przydatność tego pancerza w takich warunkach jakie panują w X-16 jest zastanawiająca, gdyż bohater ma tam do czynienia z promieniowaniem PSI,przeciwko któremu Ulepszony Beryl-5M zapewnia niewielką ochronę. 

ZadaniaEdytuj

Ulepszony Beryl-5M jest przedmiotem zadania zleconego przez Łukasza, lidera Wolności. W zamian za przyniesienie pancerza bohater otrzyma inny kombinezon, Strażnik Wolności, co jest dosyć uczciwą wymianą, gdyż oba pancerze mają zbliżone parametry. Podobieństwo wynika z faktu, że Strażnik Wolności powstał na podstawie pancerza Beryl-5M.

  • Na terenie X-16 można zauważyć co najmniej jednego Zombie w uniformie Wolności, co może sugerować, że Łukasz już wcześniej wysyłał swoich ludzi, by ci zdobyli dla niego ten kombinezon.
  • Bohater może zabić Łukasza po wymianie, tym samym będzie mógł odebrać mu ulepszony Beryl-5M i go sprzedaż lub samemu używać.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Beryl-5M
  2. bleeding_restore_speed = -0.006