FANDOM

Legowisko Psionicznego Nibypsa to miejsce w Dolinie Mroku, pojawiające się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Jest to legowisko zniszczone przez Najemnika Szramę, który w ramach jednego z zadań zlecanych przez Wolność, musiał zabić psionicznego Nibypsa, który pojawił się w okolicach. Mutant dał się we znaki stalkerom z Wolności, gdyż niepokoił żołnierzy, którzy ruszali w teren przez zachodnie wyjście z bazy. Po wykonaniu zadania z miejscem tym nie wiążą się żadne inne ważne wydarzenia.

OpisEdytuj

Legowisko znajduje się w Dolinie Mroku, niedaleko na zachód od głównej siedziby frakcji Wolność. Rezyduje tam Psioniczny Nibypies, który jest jedynym przedstawicielem tego rodzaju mutanta na tym obszarze. Ta odmiana Nibypsa tworzy iluzje wyglądające jak normalne Nibypsy, które znikają po trafieniu ich, wyglądają jednak na tyle realistycznie, że nie sposób odróżnić, który Nibypies jest prawdziwy, a który jedynie fantomem.

ZadaniaEdytuj

Lingow zleca protagoniście zabicie Nibypsa, który pojawił się nieopodal głównej siedziby Wolności. Bohater musi udać się na miejsce i zlikwidować mutanta. Po wykonaniu zadania Szrama otrzymuje nagrodę, po czym odbiera zlecenie wykonania kolejnego zadania.

  • To trochę dziwne, że Wolność nie poradziła sobie sama z jednym mutantem, gdyż jest on blisko bazy i stanowił stałe zagrożenie, a mimo to nikt nie zlikwidował go wcześniej (można byłoby to łatwo zrobić, np. strzał snajpera z bazy, użycie granatnika lub wysłanie oddziału Wolności).
  • Jest to jedyny Psioniczny Nibypies, który pojawia się w Dolinie Mroku.
  • Obecność tej odmiany Nibypsa jest nietypowa, bowiem mutanty te pojawiają się wyłącznie w miejscach, gdzie oddziałuje promieniowanie psioniczne, a w Dolinie Mroku nie ma źródła takiego promieniowania.