FANDOM

„Dziękuj najemnikowi. Gdyby nie on, siedzielibyśmy w tym bąblu do usranej śmierci”
Leszy (rus. Леший, uk. Лісовик) to postać pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo jako Najemnik i w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla jako członek Wolności.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Leszy (jak nazywa go brat) przybył do Zony jako młody idealista. W 2011 roku dołączył do Najemników pod dowództwem Wieprza, podczas którego został dowódcą własnego oddziału. Po jakimś czasie dostał zadanie zdobycia cennego artefaktu dla nabywcy z zewnątrz. Niestety on i jego ludzie mieli ogromnego pecha gdyż zaraz po wiekiej emisji zostali uwięzieni w Anomalii Przestrzennej. Jakiś czas później zostaje uwolniony przez Najemnika Szramę, w ramach wdzięczności Leszy i jego ludzie pomogli Czystemu Niebu w zdobyciu mostu prowadzącego do Limańska.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

CNM Czyste Niebo Edytuj

Leszy jest dowódcą małego oddziału w grupie Najemników WieprzaSzrama musi zdobyć współrzędne od Leśnika i przekazać je grupie, aby mogli wydostać się z Anomalii Przestrzennej, by zaraz potem zaatakować placówkę Renegatów na moście do Limańska i zabezpieczyć go dla Czystego Nieba. Podczas ataku razem ze swoim zespołem zapewniają wsparcie ogniowe.

Po wyeliminowaniu pierwszego zespołu Renegatów on i jego ludzie schodzą na ziemię ze wzgórza i ukrywają się w budynku. Jeden z jego ludzi pobiegnie wtedy do panelu kontrolnego mostu i zacznie go opuszczać. Szrama musi chronić go przed snajperami pojawiającymi się na wzgórzu. Gdy most zostanie opuszczony, Czyste Niebo wykańcza pozostałych Renegatów, a Leszy spotyka Lebiediewa przy tunelu drogowym prowadzącym do Limańska.

Leszy nagrodzi Szramę za ochronę swojej drużyny przed snajperami na wzgórzu. Da mu inny artefakt w zależności od tego, ilu jego ludzi przetrwało. Po spotkaniu z Lebiediewem przez krótki czas pozostanie w punkcie widokowym po wschodniej stronie mostu, a następnie udaje się do małego obozu po zachodniej stronie drogi prowadzącej do Jantaru i zostaje tam.

Lista podanych artefaktów, w zależności od tego, ile osób z zespołu Leszego przetrwa:

  • Jeśli 4 członków zespołu przeżyje - Kulebiak
  • Jeśli 3 członków zespołu przetrwa - Płomień
  • Jeśli 2 członków zespołu przeżyje - Dusza
  • Jeśli 1 członek zespołu przeżyje - Oko
  • Jeśli żaden z członków zespołu nie przeżyje - Nic

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

Jakiś czas po wydarzeniach z Czystego Nieba Leszy opuszcza szeregi Najemników. Przez jakiś czas przesiadywał w fabryce Rostok, co wywołało wiele podejrzeń wśród Powinności, a następnie dołączył do frakcji Wolność, gdzie razem z Gałązką pełni funkcję strażnika wejścia do bazy. Jest uzbrojony w unikalny karabin - Snajperski SGI-5k. Życie zmieniło go w cynicznego realistę, który zaczął uważać Zonę za swój dom. Jeśli Naznaczony zdecyduje się pomóc grupie Czachy w ataku na bazę Wolności, Leszy ginie podczas obrony.

Powiązane zadania Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • W Czystym Niebie ma taki sam głos, jak Samotnicy.
  • Leszy to jedyna postać, która mówi na głównego bohatera "Szrama" zamiast "Najemniku".
  • Leszy w mitologii Słowiańskiej to demon lasu oraz patron leśnych zwierząt i ptaków.
  • Nawet po jego uratowaniu, nadal pozostanie neutralny wobec Szramy.
  • To dziwne, że jako Najemnik posiadał rangę "ekspert", a później, w szeregach Wolności jest weteranem. Najprawdopodobniej wynika to z jego zaangażowania w różnych frakcjach. Nie jest to jedyny przypadek obniżenia rangi postaci w różnych częściach, może to być niedopatrzenie twórców gry.
  • Sądząc po plikach Cienia Czarnobyla, był on związany z pewną misją, natomiast obecnie nie ma z nim żadnych zadań. Wynika to z faktu, że we wcześniejszych buildach Generał Woronin wydał na niego wyrok śmierci.

Galeria Galeria Edytuj