FANDOM

„Wybrałeś złe miejsce na spacer, koleś. Nie wiesz, że atakują nas dniem i nocą?”
— Lingow
Lingow to komendant Wolności w S.T.A.L.K.E.R Czyste Niebo, zdradził swoją frakcję na rzecz Najemników.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Lingow jest komendantem WolnościDolinie Mroku i zajmuje się planowaniem operacji bojowych frakcji. Czechow twierdzi, że zna Lingowa od dawna i razem z nim założył Wolność oraz razem z nim znalazł pierwsze artefakty.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Jako dowódca Wolności, jest drugim dowódcą i bliskim przyjacielem Czechowa. Zajmuje się także monitorowaniem i utrzymywaniem wszystkich patroli i ruchów, które Wolność tworzy, co ułatwiło mu ich zdradzić. Kiedy Najemnik Szrama przybywa do bazy Wolności w Dolinie Mroku, spotyka się z komendantem Lingowem, aby uzyskać dostęp do Czechowa. Zirytowany Lingow najpierw wysyła Szramę w celu zabicia Nibypsa Psionicznego, który terroryzuje bazę, a następnie zleca mu inne zadanie które polega na dostarczeniu amunicji do obozu Wolności. Po przybyciu do obozu Szrama znajduje martwych członków Wolności. Lokalizuje także palmtopa z nagranym dialogiem ujawniającym jego zdradę i współpracę z Najemnikami, którzy atakowali Wolność. Zanim zostaje zatrzymany, dowódca ucieka z bazy i spotyka się z Najemnikami w gospodarstwie rolnym gdzie zostaje przez nich zabity, prawdopodobnie za sprzedaż fałszywych informacji. PDA Lingowa jest później wykorzystywane przez Czechowa w celu zdobycia informacji o działaniach Najemników w Dolinie Mroku.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Lingow jest bardzo podobny do Pawlika, otóż obaj byli członkami Wolności, zdradzili ich Najemnikom, a następnie obaj zostają zabici za zdradę, a Najemnicy rozbici.
  • Kiedy Szrama udaje się do Lingowa, ten szybko stara się go spławić. Być może bał się, że Szrama coś podejrzewa.
  • Istnieje również prawdopodobieństwo, że komendant chciał, by Szrama zmarł. Lingow najpierw wysłał go do gniazda Nibypsa Psionicznego mając nadzieje, że jego fantomy rozszarpią Szramę. Następnie wysyła go do placówki, gdyż chciał, aby Szrama został ofiarą Najemników, ale udało im się uciec tuż przed jego przybyciem.
  • Po śmierci Lingowa, Aszot i Jar przestają się spierać. Prawdopodobnie robili to specjalnie aby denerwować Lingowa, ponieważ przerywa on każdy ich argument każąc im zamknąć się.
  • Podczas dostarczania amunicji do obozu istnieje możliwość otrzymania amunicji od Aszota, gdyż była ona przeznaczona dla martwych członków WolnościSzrama otrzyma wtedy 4 pudełka z pociskami 5.56x45mm AP i 3 granaty RGD-5.
  • W niektórych tłumaczeniach, tak jak w oryginalnym rosyjskim, jest po prostu nazywany komendantem.
  • Według radiowej rozmowy członków Wolności, gdy Szrama znajdzie ciało Lingowa, powiedzą, że znaleźli go na gałęzi, co może oznaczać, że Najemnicy powiesili go.
  • Po jego śmierci stanowisko komendanta pozostaje puste do końca gry. Być może Wolność wyznaczyła kogoś innego, ale nie zostaje to wspomniane w grze.
  • Jeżeli Lingow zostanie zabity po przyjęciu zadania polegającego na dostarczeniu amunicji do posterunku, zadanie nie zostanie uznane za niezaliczone, a jego ciało pojawi się w gospodarstwie. W rezultacie pojawia się błąd: dwa ciała Lingowa w jednej lokacji.
  • We wcześniejszych wersjach był uzbrojony w TRs 301, a nie SGI 5k.
  • W jego ciele nie można znaleźć jego karabinu, być może Najemnicy zabrali mu go.

Literatura Literatura Edytuj

  • W historii Egora Peskova "Życie z wielką literą" z kolekcji "Czyste Niebo" zostaje wspomniany Stalker o nazwisku Lingow, który handlował kradzioną bronią.

Galeria Galeria Edytuj