FANDOM

Lista wyciętych lokacji.

Bar Edytuj

Oryginalny bar

Bar

Lokalizacja jest dużym płaskim obszarem z osiedlem i zakładem Rostok (który, nawiasem mówiąc, był w tym czasie oddzielną lokalizacją). Stalkerzy przekształcili piwnicę dawnego domu towarowego w bar "Stalker", prowadzony przez Barmana. W północnej części wsi znajduje się główna siedziba grupy Powinność.

Zakłady RostokEdytuj

Zakłady Rostok

Zakłady Rostok

Poziom ten pojawił się w buildach 1475, 1865 oraz 2947, później został jednak wycięty, wraz z główną częścią wyciętego Baru. Lokacja jest stosunkowo mały, oprócz kilku sklepów znajduje się tu niedokończony budynek, a także rozbudowana sieć podziemnych tuneli. Zakład jest całkowicie opuszczony, stalkerzy unikają tego miejsca z powodu ataków Pijawek

Oryginalny JantarEdytuj

Oryginalny Jantar

Oryginalny Jantar

Jest to duża pagórkowata dolina z wyschniętym jeziorem. W centrum jeziora na małych wyspach, niegdyś połączonych mostem, który został zniszczony bez wyraźnego powodu, znajduje się kompleks naukowy o wyraźnie wojskowym celu. Pod kompleksem znajdują się katakumby, w głębi których znajduje się tajna instalacja PSI o nazwie "TBU-1": gigantyczny mózg wyhodowany w laboratorium. Oprócz kompleksu znajduje się też wioska przypominająca Wioskę Pijawek, parking i bunkier naukowców, do których nie można się dostać w żadnym z buildów. Lokacja ta istniała w buildach 1558, 1865, 1935 oraz 1936. [1]

Oryginalna Dolina MrokuEdytuj

Dolina Mroku

Grafika koncepcyjna

Jest to oryginalna wersja Doliny Mroku, której nie można zobaczyć z finalnej wersji gry. W późniejszych etapach produkcji gry większość lokacji przeszła drastyczne zmiany, tak samo było w przypadku Doliny Mroku, która zmieniła się diametralnie w stosunku do oryginału. Ogólnie rzecz biorąc jest to ponury i mglisty teren, nieprzyjazny i niebezpieczne. Często pada z powodu silnych mgieł, można było tu napotkać stalkerów o różnych rangach, głównie doświadczonych lub weteranów.

Tajne laboratoriumEdytuj

Tajne laboratorium

Tajne laboratorium

Poziom ten jest bardzo podobny do sterownii Monolitu w sarkofagu elektrowni atomowej. Lokacja ta jest starym tajnym laboratorium: rozgałęziona sieć korytarzy, kilka pustych pomieszczeń technicznych, duża sala komputerowa z nieznaną instalacją. Dokładny cel lokalizacji jest nieznany, ale można przypuszczać, że mieli być tutaj programowani pojmani stalkerzy, wcześniej zneutralizowani przez emisji psioniczne, by zostać wcielonym do frakcji Monolit. Prawdopodobnie sekretne laboratorium jest jego prototypem. Te dwie lokalizacje różnią się jedynie salą kontrolną, która ma wnętrze zdalnie podobne do Laboratorium X-19, które najprawdopodobniej zastąpiło tę lokację.

DarkscapeEdytuj

Darkscape

Zawalony most w Darkscape

Mapa składała się z wzgórz, drogi, mostu, kilku domków i stacji benzynowej. Ową drogą Naznaczony miał uciekać pojazdem z Laboratorium X-18 przed wojskowym helikopterem. Z uwagi na fakt, że pojazdy zostały ostatecznie usunięte z gry to i samą lokację musiał spotkać ten sam los.

GeneratoryEdytuj

Generatory

Generatory

Miejsce to zostało wybudowane jeszcze w czasach istnienia ZSRR, jest to aparatura będąca w gruncie rzeczy potężnym emiterem zasilanym generatorami energetycznymi, mogąca wywoływać emisje. W roku 2012 bohater dotarł do Generatorów, a następnie je wyłączył, po tych wydarzeniach Generatory nie pełniły już żadnej istotnej roli w rozgrywce.

Martwe MiastoEdytuj

Martwe Miasto

Martwe Miasto

Było to miasto składające się z dróg dojazdowych, blokowisk, ratusza i placu oraz wioski na obrzeżach. Mieściło się na północ od Jantaru i na zachód od Magazynów Wojskowych. O istnieniu tego miasta świadczy napis na drogowskazie w Magazynach - мертве місто - czyli "Martwy Gród". Niewyraźny zarys tego terenu istnieje na mapie PDA zarówno w pierwszej jak i drugiej części serii.

Laboratorium X-7Edytuj

X-7

X-7

Jest to prawdopodobnie pierwsza siedziba Świadomości-Z. Można o nim przeczytać w dokumentach wyniesionych z Laboratorium X-8 w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci. To właśnie z niego miała być prowadzona rozmowa przez hologramjednego z naukowców projektu Świadomość-Z, z bohaterem S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - Striełokiem w Sterowni Monolitu.

BagnaEdytuj

Bagna (Lost Alpha)

Bagna

Poziom ten został zaczerpnięty niemal wyłącznie z poziomu bagien w bulidzie 1935, z wyłączeniem wojsk lądowych. Wszystkie trzy punkty wejścia / wyjścia leżą po wschodniej stronie mapy, z tranzytem na Obrzeża przez północno-wschodnie przejście, do Martwego Miasta przez wschodnie przejście i do Jantaru przez południowo-wschodnie przejście.

DeadmilEdytuj

Deadmil

Deadmil

Jest to lokacja,która miała być połączeniem Magazynów Wojskowych z Martwym Miastem. Została usunięta bardzo wcześnie, wcześniej niż Milrad. Teren składał się z naprawdę długiej drogi z drzewkami. Teoretycznie gdzieś na środku miała być wioska.

MilradEdytuj

Milrad

Milrad

Geograficznie lokacja przypomina inne, spotykane w serii gier, widać trawiaste grunty, wzniesienia, pagórki oraz wzgórza. Można dostrzec także zbiorniki wodne i jeziora. Nie ma natomiast żadnych modeli zabudowań, więc nie da się określic co miało się w niej znajdować. Grafiki to jedyna pozostałość po tym pomyśle.

Most na rzece w PrypeciEdytuj

Uszkodzony most kolejowy na rzece w Prypeci, miał działać jako łącznik między terenem a katakumbami. Stama konstrukcja miała być zniszczona i nieprzejezdna, można przypuszczać, że wygląd lokacji nawiązywałby do Mostu PrzeobrażeńskiegoZatonie. Plan zakładał także obecność kilku budynków na jednym z brzegów. Plan tej lokacji nie wyszedł poza fazę koncepcji.