FANDOM

Młyn jest to miejsce w Kordonie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Przed katastrofą w 1986 roku młyn służył lokalnej społeczności jako urządzenie służące do mielenia ziarna zbóż, dla uzyskania mąki, kasz, płatków zbożowych itp. produktów. Po ewakuacji regionu z powodu katastrofy ekologicznej, związanej z emisją ogromnych ilości cząstek promieniotwórczych po wybuchu w Elektrowni Atomowej w Czarnobylu, miejsce to pozostawało opuszczone, aż do roku 2006 kiedy powstała Zona. W 2011 roku miejsce to zostało zajęte przez oddział Wojskowych, którzy byli w stanie otwartej wojny z Samotnikami. Wolni Stalkerzy z pomocą Najemnika Szramy przejęli ten obiekt i pozostał on w ich rękach aż do zakończenia wojen frakcji.

OpisEdytuj

Młyn znajduje się niedaleko mostu kolejowego w Kordonie. Lokacja ta jest przedmiotem sporu pomiędzy Samotnikami oraz Wojskowymi. Może posłużyć jako świetny punkt obserwacyjny, przez lornetkę można dostrzec wszystko w zasięgu kilkuset metrów, łącznie z zachodnim przyczółkiem Wojskowych, Mostem Kolejowym oraz lokalnymi farmami.

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części serii miejsce to nie pełni żadnej istotnej roli, znajduje się tu jedynie schowek. Bohater odwiedza to miejsce zaraz po tym, jak likwiduje Bandytów w Stacji Pojazdów. Poza prowiantem, artefaktem Kamienny Kwiat i Kolec oraz niewielką ilością amunicji 9x18mm nie ma tu nic więcej do znalezienia. W okolicach tej lokacji od czasu do czasu mogą się pojawić Ślepe Psy, które jednak nie powinny niepokoić bohatera.

W przylegającym budynku można natomiast znaleźć martwego Bandytę. Na mapie to miejsce jest zaznaczone białym okręgiem z opisem: "Opuszczony zakład. Gdzieś tutaj po raz ostatni widziano rannego brata.". Poległy może mieć różne standardowe przedmioty oraz informacje o schowku. W tym pomieszczeniu znajduje się również Kurtka Bandytów. Na dachu tego budynku znajduje się skrytka z tłumikiem oraz amunicją 5.45x39mm, można się tam wspiąć korzystając z porzuconych pojazdów.

Powiązane zadaniaEdytuj

Schowek SoC SchowkiEdytuj

CNM Czyste Niebo Edytuj

W prologu serii miejsce to okupowane jest przez Wojskowych, Samotnicy podejmują próby wykurzenia żołnierzy z młyna, zadanie to ma dwa cele, jeden to wywarcie presji na pojmanym dowódcy Wojskowych - Majora Chaleckiego, aby ten zdradził położenie przesyłki dla Sidorowicza, drugi to przejęcie tego obiektu w ramach Wojny Frakcji. Przejmowanie tego typu obiektów jest elementem ekspansji Samotników w regionie. Po przejęciu młyna przez Samotników miejsce to nie pełni już żadnej ważnej roli.

  • Ukryta przesyłka Sidorowicza może się znajdować także w zniszczonym domu przy drodze na przejście do Wysypiska.
  • Na terenie młyna w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo znajdują się wybuchowe beczki, dobrze jest w nie strzelać podczas starcia z żołnierzami, gdyż mogą one zranić lub zabić niektórych Wojskowych.
  • Wojskowi z młyna przypuszczają atak na Samotników (głównie niedoświadczonych), przebywających w pobliżu przystanku tuż po tym, jak bohater po raz pierwszy zbliża się do tej lokacji. Jeśli bohater nie pomoże Stalkerom, zostaną oni zabici przez żołnierzy.

Przypisy Edytuj