FANDOM

Granat M203 (znany także pod numerem M209) to amunicja pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Granat M203 pasuje do najpowszechniejszego granatnika podwieszanego jaki występuje w Zonie, czyli M203. Parametry tego granatu umożliwiają skuteczną likwidację nawet dużych grup przeciwników, z uwagi na bardzo wysokie obrażenia obszarowe jakie zadaje. Pojedynczy strzał może wyeliminować grupę nawet ciężko opancerzonych celów, właściwości penetrujące grantu M203 pozwalają przebić praktycznie każdy kombinezon. 

Granat pasuje też do granatników zintegrowanych, ale uzbrojenie, które posiada zintegrowane granatniki nie jest tak powszechne i łatwo dostępne jak pozostałe modele, dlatego też z reguły granaty M203 są zakupowane przez stalkerów, którzy do swoich karabinków dołączyli podwieszane granatniki. Najczęściej handlarze posiadający konkretne bronie, posiadają także odpowiednie dodatki do nich. Podczas oddawania strzału z użyciem tej amunicji należy bardzo uważać, gdyż siła rażenia jest duża, jeśli więc granat wybuchnie zbyt blisko może zranić lub zabić również tego kto oddał strzał.

Kompatybilny dodatek Edytuj

Kompatybilna brońEdytuj

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Granat do granatnika ?203 (dla karabinów TRs 301, GP 37, SGI 5k, IL 86) oraz do zintegrowanego granatnika w FT 200M.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Granat do granatnika podlufowego M203 lub zintegrowanego granatnika FT 200M.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Granat 40 mm do granatnika podwieszanego M203. Ten pocisk jest zabójczy w promieniu 5 metrów. Nadaje się także do zintegrowanego granatnika FT-200M.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

  • Granaty M203 można znaleźć w schowkach w Czerwonym Lesie
  • Handlarze poszczególnych frakcji będą oferować ten rodzaj amunicji na sprzedaż, dodatkowo jest możliwość ich otrzymania w ramach nagród za wykonywanie zadań.
  • Granaty M203 nie różnią się od granatów VOG-25, poza tym, że te drugiem mają jeszcze inny wariant. 
  • Schowek SoC W schowkach

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Można kupić u Sowy na Skadowsku, choć czasami oferuje on te granaty dopiero po wykonaniu kilku zleceń dla Samotników.
  • Również Hawajczyk może zaoferować głównemu bohaterowi granaty M203 na sprzedaż, podobnie jak i same granatniki. 

  • W opisie pierwszej części serii napisane jest, że granat M203 pasuje do GP 37 i IL 86, co jest nieprawdą, gdyż te modele nie posiadają granatników i nie ma możliwości ich dołączenia. 
  • Granat M203 miał nieco zmieniane nazwy w każdej części gry.
  • To najpowszechniejszy typ granatu do granatnika podlufowego w Zonie.