FANDOM

„Macki pijawki zawierają specjalny gruczoł wytwarzający enzym, który rozkłada skórę, jednocześnie nie pozwalając na krzepnięcie krwi. Odkrycie struktury tego enzymu mogłoby stanowić kamień węgielny dla dalszego rozwoju medycyny.
Macki Pijawki to trofeum pojawiające się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz jako dekoracja w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Macki można pozyskać z Pijawek, które występują na terenie Zony. Trofeum to ma sporą wartość naukową, stanowi bowiem cenny materiał badawczy dla naukowców, zdobycie go dowodzi także, że stalker, który upolował Pijawkę jest doprawdy skutecznym łowcą. Nie zawsze jest możliwość pozyskania tego trofeum z upolowanego mutanta, niekiedy jest ono przedmiotem zadania do wykonania.

ZadaniaEdytuj

  • Dostarcz trofeum
„Słyszałem teorię, że ząb Pijawki przynosi szczęście? Że niby ktoś, kto nosi taki ząb na szyi, omija anomalie , a artefakty same wpadają mu w ręce? Ogólnie rzecz biorąc, to wszystko bzdury, ale są głupcy, którzy w nie wierzą i są gotowi zapłacić dobre pieniądze. Przynieś macki Pijawki, dobrze ci zapłacę.”

Zleceniodawca: Samotnicy Sidorowicz

Wynagrodzenie: 3000RU, 12x76mm strzałkowe 50szt

„Ah, Stalkerze, cieszę się, że cię widzę! Posłuchaj ... Czy zdarzyło Ci się już napotkać Pijawki podczas podróży? Jeśli nie, chcielibyśmy, żeby tak się stało. Jak tylko możesz, przynieś nam macki tego gatunku. Niestety, nie mogę powiedzieć ci szczegółów eksperymentu ... może to negatywnie wpłynie na stabilność twojej psychiki. Poczekamy.

Zleceniodawca: Ekolodzy Profesor Sacharow

Wynagrodzenie: 6000RU, Apteczka Naukowców

  • Mimo usunicia macek wygląd modelu Pijawki nie ulega zmianom.
  • Macki można usuwać tylko z niektórych Pijawek, to dziwne, gdyż każda Pijawka je ma.
  • W domku przy Dźwigach Portowych w Zatonie można znaleźć macki pijawki. Ale to tylko tekstury, nie przedmiot.